I fjor målade vi om vår sommarstuga. Nu har vi upptäckt skador på fönsterkarmarna på södersidan. Vi tror att det uppkommit senaste veckorna. En teori är att getingar knaprat i sig för att få material till sina bon. Kan detta vara rätt?
Finns det något att stryka på innan vi hinner åtgärda det? Kommer det att hjälpa med att lägga på fönsterkitt innan vi målar över?
Finns det något att stryka på innan vi hinner åtgärda det? Kommer det att hjälpa med att lägga på fönsterkitt innan vi målar över?
Nej ser mer ut som "tidens tand" och dålig grund/målarfärg, bara att skrapa/göra rent samt göra om.§ §12 skrev:I fjor målade vi om vår sommarstuga. Nu har vi upptäckt skador på fönsterkarmarna på södersidan. Vi tror att det uppkommit senaste veckorna. En teori är att getingar knaprat i sig för att få material till sina bon. Kan detta vara rätt?
Finns det något att stryka på innan vi hinner åtgärda det? Kommer det att hjälpa med att lägga på fönsterkitt innan vi målar över?
It doesn't look like wasps. First, wasps do not carry material far away, so they obtain it near the nest. They are not interested in painted wood. Is it possible that something aromatic was lying on the windowsill and, for example, the dog tried to open the window by scratching?
Klicka här för att svara

