Henningelvis #16 Renoverare · Uppsala · 2 175 inlägg 23 aug 2025 09:06 Henningelvis Renoverare Uppsala 2 175 inlägg 23 aug 2025 09:06 #16 H heimlaga skrev: Det tror jag också....och jag är yrkesverksam timmerman och dessutom utbildad byggnadsingenjör på Batchelor nivå. Tror du det även efter att ha sett bilden på utsidan? Där finns ju inga synliga knutar ungefär där kattvindsväggen borde vara.
H heimlaga skrev: Det tror jag också....och jag är yrkesverksam timmerman och dessutom utbildad byggnadsingenjör på Batchelor nivå. Tror du det även efter att ha sett bilden på utsidan? Där finns ju inga synliga knutar ungefär där kattvindsväggen borde vara.
H heimlaga #17 Medlem · Österbotten · 11 449 inlägg 23 aug 2025 15:50 heimlaga Medlem Österbotten 11 449 inlägg 23 aug 2025 15:50 #17 Henningelvis skrev: Tror du det även efter att ha sett bilden på utsidan? Där finns ju inga synliga knutar ungefär där kattvindsväggen borde vara. Jag ser någonting som liknar knutar på insidan. Det finns en del udda lösningar med knutar som inte är genomgående. Fast det finns faktiskt en möjlighet att väggen inte är inknutad och i så fall går den bra att ta bort.
Henningelvis skrev: Tror du det även efter att ha sett bilden på utsidan? Där finns ju inga synliga knutar ungefär där kattvindsväggen borde vara. Jag ser någonting som liknar knutar på insidan. Det finns en del udda lösningar med knutar som inte är genomgående. Fast det finns faktiskt en möjlighet att väggen inte är inknutad och i så fall går den bra att ta bort.