Köpt två Uponor fördelare som ja vill skriva ihop.är det bara att skruva på eller behövs d gäng/tätning ??
Lekande mutter och nån tät/packning så jag gissar ju att det bara är att skruva ihop...men gångerna har små jack precis som om man ska gå på med lin
Lekande mutter och nån tät/packning så jag gissar ju att det bara är att skruva ihop...men gångerna har små jack precis som om man ska gå på med lin
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det här är ju krillemans avdelning, men kan vara så enkelt att Upnor förberett att man kanske kommer med en anslutning som ska linas och då är ju hacken bra att de redan är gjorda.
Protte
Protte
Följdfrågan blir (när jag nu smäckt ihop dessa ) hur ja ska få ihop denna med ett inkommande 22mm kopparrör. Det står U25 3/4 på den lekande muttern och här vill jag alltså gå på med ett 22mm kopparrör.
Blir inte klok på alla delar hit dit som finns...
Blir inte klok på alla delar hit dit som finns...
en sånhära då antar jag funkar?Tomtom79 skrev:
https://www.rinkabyror.se/artikel/vsh-klamkoppl-rak-22x25r-utv/
Därav att jag fråga för säkerhets skull. Jag har kopplat all vvs v hela huset och i stugan utan problem. Bara man är säker på att man skruvar ihop rätt grejer så är det ju ingen rocket science precis....D datadavid skrev:
Håller med dig. Första gången man ska koppla ihop prylar man aldrig använt tidigare är det inte lätt att veta vad man ska ha och vad som skiljer sig mellan olika delar som ser snarlika ut, men när man väl har fått reda på vilka prylar som är rätt så är det inte svårt att koppla ihop dem. Sen till nästa gång har man troligen lärt sig lite och kan helt eller till stor del själv komma fram till vilka prylar man ska ha.A Arne999 skrev:
Samma sak även med att bygga saker, koppla el eller liknande. Det svåra är inte att få ihop alla delar utan det är att veta att man har rätt delar till rätt sak och att veta vad det finns för specialdelar/-byggnadssätt för att lösa ett problem. Då är forum som detta utmärkt att ställa frågor i för att bli så pass säker att man kan gå vidare till stadiet att montera ihop allt
Ett hum har jag ju helt klart. Man frågar ju kanske lite väl ofta saker bara för att man kan och för att man vill vara 110% säker. Det värsta som kan hända med denna inkoppling är att det börjar läcka (fast jag kommer ju provtrycka såklart). Läcker det så har jag säkrat upp så det går till golvbrunnen.