1 090 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Är denna offert rimlig?
Hej!
Då vi väntar vårt andra barn så ska vi sätta upp nya väggar hemma i huset.
Ett utrymme där tidigare ägarna öppnat upp som på nytt blir sovrum samt ett större vardagsrum där det blir ett nytt barnrum på ena sidan av murstocken.
Haft två hantverkare hemma. En känns skitbra (goda referenser) och den andra sådär. Givetvis var den förstnämnda betydligt dyrare...
Observera att jag och frun inte kan göra något själva förutom måla o tapetsera. Kunskap o framför allt tid finns inte till att renovera själva. Tyvärr...
Uppdraget:
Ny vägg nedervåning, ca 3x2,40m
Ny innerdörr
Minska bredd i befintligt dörrhål ca 1,5 dm på bredden
Lister o foder
Regelstommar, gipsskivor, ljudisolering
Ny vägg övervåning,ca 3x2,4m
Ny vägg i vinkel inkl bygga in murstock, total längd ca 2,5x2,4m.
Ny innerdörr
Lister o foder
Regelstommar, OSB etc...
Flytta strömbrytare+dra om strömmen
I offerten ingår kostnad för elektrikern.
För detta vill han ha ca 20k för material o 25k för arbete (vi kan dra 7,7 i tot).
Så en total på 38k...känns saftigt. Samtidigt är det mer avancerat än att sätta upp en rak vägg.
Vad tycker ni om priset?
Då vi väntar vårt andra barn så ska vi sätta upp nya väggar hemma i huset.
Ett utrymme där tidigare ägarna öppnat upp som på nytt blir sovrum samt ett större vardagsrum där det blir ett nytt barnrum på ena sidan av murstocken.
Haft två hantverkare hemma. En känns skitbra (goda referenser) och den andra sådär. Givetvis var den förstnämnda betydligt dyrare...
Observera att jag och frun inte kan göra något själva förutom måla o tapetsera. Kunskap o framför allt tid finns inte till att renovera själva. Tyvärr...
Uppdraget:
Ny vägg nedervåning, ca 3x2,40m
Ny innerdörr
Minska bredd i befintligt dörrhål ca 1,5 dm på bredden
Lister o foder
Regelstommar, gipsskivor, ljudisolering
Ny vägg övervåning,ca 3x2,4m
Ny vägg i vinkel inkl bygga in murstock, total längd ca 2,5x2,4m.
Ny innerdörr
Lister o foder
Regelstommar, OSB etc...
Flytta strömbrytare+dra om strömmen
I offerten ingår kostnad för elektrikern.
För detta vill han ha ca 20k för material o 25k för arbete (vi kan dra 7,7 i tot).
Så en total på 38k...känns saftigt. Samtidigt är det mer avancerat än att sätta upp en rak vägg.
Vad tycker ni om priset?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Hej och välkommen till forumet!
25 000 för arbete är ju bara ung. 50 timmar och det tycker jag inte låter för mycket.
Behöver man inte göra något med golven?
Du skriver att ni kan måla och tapetsera. Räknar du även sätta remsor och spackla gipsskivorna dit?
25 000 för arbete är ju bara ung. 50 timmar och det tycker jag inte låter för mycket.
Behöver man inte göra något med golven?
Du skriver att ni kan måla och tapetsera. Räknar du även sätta remsor och spackla gipsskivorna dit?
Redigerat:
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
tycker oxå det verkar rätt ok. det är inga svåra saker men der är många moment och en kort vägg är inte mycket mindre jobb än en lång. gå bara igenom alla detaljer ordentligt om vad som görs och inte görs.. kolla referenser...
Klicka här för att svara