Det är ju helt hopplöst att lyckas få hem någon hantverkare bara för dra silikon i badrum, så funderar på att försöka själv men vill isf ha verktyg för få det jämnt och fint.
Det är ovanpå golvsocklarna jag verkligen vill få rakt och fint.
Helst triangelformat, inte radie, då jag tror på snickarens teori att man annars får så tunna ytterkanter så den lättare börjar släppa.
Jag är nyfiken på detta med att ha ett verktyg när man ska glätta silikon. (heter det så?)
Nu är jag inte riktigt sugen på ta förstora risker då det är i mitt badrum, så tänkte bara kolla vad ni tycker om Cascos gummispackel. Tycker formerna på den ser så luriga ut. Begränsade.
Biltema har en annan lösning
Foerch såg ju ut att ha fler vinklar/former
Det är ovanpå golvsocklarna jag verkligen vill få rakt och fint.
Helst triangelformat, inte radie, då jag tror på snickarens teori att man annars får så tunna ytterkanter så den lättare börjar släppa.
Jag är nyfiken på detta med att ha ett verktyg när man ska glätta silikon. (heter det så?)
Nu är jag inte riktigt sugen på ta förstora risker då det är i mitt badrum, så tänkte bara kolla vad ni tycker om Cascos gummispackel. Tycker formerna på den ser så luriga ut. Begränsade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Biltema har en annan lösning
Logga in
Skapa konto
Foerch såg ju ut att ha fler vinklar/former
Logga in
Skapa konto
Biltemas är inte bra för dom små gummi grejorna trillar av
Varför inte hårdfog istället uppe på sockeln eller latex som man sedan målar ut på?
Silikon är något jävla skit som bara drar till sig smuts och man kan inte komma nära med målarfärg för den fäster inte i närheten av silkonet.
Silikon är något jävla skit som bara drar till sig smuts och man kan inte komma nära med målarfärg för den fäster inte i närheten av silkonet.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Eller fogpinne som de kallas.Matti_75 skrev:
http://webshop.leifarvidsson.se/SE/...er/fogsprutor/tillbehor-for-fogning/2918.html
Jag har själv kört med något som liknar de du visar från foerch, någon form av liten gummiskrapa, dock inte lika exklusiva som dessa verkar vara. har funkat hyggligt, men jag kör nog hellre med ett finger i såpvatten och hävdar att det ser mer "äkta" ut med lite defekter...
Produkter som diskuteras: "fogsprutor"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Gör inte så stor affär av det hela. Gör en egen av valfritt material. Knepet ligger inte i vilken typ av spatel du har utan att få det snyggt i alla hörn där krävs det lite övning. Om du inte vill gegga så använd maskerings tejp i början några mm ifrån själva fogen för att skydda övrigt material. Sedan är det bara att köra, fogen brukar släppa för eller senare iallafall så se det som förbrukningsvara, fogen alltså.
Pär
Pär
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden