Tomture61
Har Siemens i hela huset ang vitvaror .
De äldsta är från 2008 när huset byggdes .
Prylar håller inte hur länge som helst .
Senast lade lucköppningen (elmotor) av till micron , går ej hitta reservdel tyvärr .
Har ett designkoncept med borstad rostfri design .
Nu har Siemens bestämt sig för att helsvart är det som gäller 🤬
WTF ......

Tomture61 Tomture61 skrev:
WTF ......
Finns väl ingen tillverkare som garanterar att behålla design/färger/etc.för all framtid?
Har samma utmaning framöver med de Bosch och Miele jag har i rostfritt från 2009.

Tomture61
K Kane skrev:
Finns väl ingen tillverkare som garanterar att behålla design/färger/etc.för all framtid?
Har samma utmaning framöver med de Bosch och Miele jag har i rostfritt från 2009.
Allt annat ang köksutrustning har rostfri design , förutom ugn och micro .

K Kane skrev:
Nä men att "överge" en standard som funnits länge ... det är ju att ge bort affärer till konkurrenterna.
Har Siemens i hela huset ang vitvaror .
De äldsta är från 2008 när huset byggdes .
Prylar håller inte hur länge som helst .
Senast lade lucköppningen (elmotor) av till micron , går ej hitta reservdel tyvärr .
Har ett designkoncept med borstad rostfri design .
Nu har Siemens bestämt sig för att helsvart är det som gäller 🤬
WTF ......
så vitt jag kan se om jag går till siemens hemsida så heter deras borstat stål "Inox-easyclean" och ska gå köpa. Fast det kanske inte är samma??

Tomture61
M MrDizzy skrev:
så vitt jag kan se om jag går till siemens hemsida så heter deras borstat stål "Inox-easyclean" och ska gå köpa. Fast det kanske inte är samma??
Inox-easyclean är den rostfria designen men den har en lättstädad yta (klarlack)
Har kontaktat Siemens ang just detta med att ugn / micro ej har rostfri design .
Svaret var att de slutat med detta !

Inox-easyclean är den rostfria designen men den har en lättstädad yta (klarlack)
Har kontaktat Siemens ang just detta med att ugn / micro ej har rostfri design .
Svaret var att de slutat med detta !
Tja då är det ju bara att byta märke till nån som har mer samma känsla på designen som de prylar du redan har. Borde ju finnas nån konkurrent som är nära nog kan man tycka.

Tomture61
M MrDizzy skrev:
Tja då är det ju bara att byta märke till nån som har mer samma känsla på designen som de prylar du redan har. Borde ju finnas nån konkurrent som är nära nog kan man tycka.
Testade prisjakt och letade rostfri design , på alla märken , nää .
Vill ha inbyggd + kontrollpanel i underkant .

i-landsproblem
vem vill ha en bil som ser lika dan ut n u som för 15 år sedan förutom tesslaägarna?

Tomture61
returen returen skrev:
i-landsproblem
vem vill ha en bil som ser lika dan ut n u som för 15 år sedan förutom tesslaägarna?
Om jag då behöver byta ngn dörr på bilen , som är gul men det finns enbart röda dörrar .

Om jag då behöver byta ngn dörr på bilen , som är gul men det finns enbart röda dörrar .
måla om den är det normala

Tomture61
returen returen skrev:
måla om den är det normala
Svårt att måla så det ser ut som borstad rostfri metall .

Svårt att måla så det ser ut som borstad rostfri metall .
trodde du menade bildörren

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.