1 005 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Aquabead
https://www.hornbach.se/shop/AquaBe...3e1oM-H3aXMJ14APsXWKFo-3Xp3z5zsBoC4gIQAvD_BwE
Har använt dessa på hörn men tyvärr misslyckades jag att få dem att fästa jämt över hela längden så på vissa ställen sitter de inte fast på gipsväggen.
Pressade nog fast dem dåligt och väntade inte efter att ha blött på dem.
Kan man återanvända eller måste jag ta bort och sätta nya? Nu är de spacklade en gång så ytan är inte längre perfekt och tror de blir knepigt att få bort utan att förstöra gipsskivan.
Kan det bli bra om man spacklar ett par gånger till?
Kan man lägga på lite snabblim för att få det att fästa på de ställen där det behövs?
Har använt dessa på hörn men tyvärr misslyckades jag att få dem att fästa jämt över hela längden så på vissa ställen sitter de inte fast på gipsväggen.
Kan man återanvända eller måste jag ta bort och sätta nya? Nu är de spacklade en gång så ytan är inte längre perfekt och tror de blir knepigt att få bort utan att förstöra gipsskivan.
Kan man lägga på lite snabblim för att få det att fästa på de ställen där det behövs?
Produkter som diskuteras: "snabblim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Det låter som att bästa är att ta bort och göra om.Stefflo skrev:[länk]
Sitter den inte fast mot väggen och du limmar eller skruvar fast den så blir det väl inte ett rakt hörn.
Det är områden på kanske 10-15 centimeter på ett antal ställen som inte sitter ordentligt så antingen tar jag ett par droppar snabblim på dessa ställen med risk att det inte kommer sitta och bli bubblor när jag väl tapetserar eller så blir det till att slita ner, slipa bort all spackel och sätta nya hörn och börja om.N Nyfiknast skrev:
Känns som alternativ är bäst men jobbigast då det är ett antal hörn.
Kan jag återanvända de jag satt eller blir det att bita i det sura och köpa nya?
Renoverare
· Stockholm
· 385 inlägg
Det fungerar också att sätta fast dessa med häftpistol. Jag har gjort så några gånger för att förstärka upp när limmet inte fastnat ordentligt.Stefflo skrev:Det är områden på kanske 10-15 centimeter på ett antal ställen som inte sitter ordentligt så antingen tar jag ett par droppar snabblim på dessa ställen med risk att det inte kommer sitta och bli bubblor när jag väl tapetserar eller så blir det till att slita ner, slipa bort all spackel och sätta nya hörn och börja om.
Känns som alternativ är bäst men jobbigast då det är ett antal hörn.
Kan jag återanvända de jag satt eller blir det att bita i det sura och köpa nya?
Bästa svaret
Produkter som diskuteras i tråden