1 700 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Apparatdosor till eljo trend kombination
Jag ska bygga ihop 3 eller 4 brytare/uttag med hjhälp av eljo trend kombinationsram.
Vilka apparatdosor är mest lämpliga att ha bakom en dylik installation?
Jag antar att det är ganska kinkigt att samtliga 3-4 dosor hamnar på rätt mått i förhållande till varandra för att kombiramen skall passa bra sen.
Vilka apparatdosor är mest lämpliga att ha bakom en dylik installation?
Jag antar att det är ganska kinkigt att samtliga 3-4 dosor hamnar på rätt mått i förhållande till varandra för att kombiramen skall passa bra sen.
Eljo har riktigt trevliga dosor som går att sätta fast varandra och som ger möjlighet att öppna för att dra tråd direkt mellan dosorna. Tror dock inte jag sett dem i bygghandeln, den jag har satt köpte jag via elektrikern.
Även de vanliga billiga gröna/gula går att använda, de har spår så att man kan sätta ihop dem. De är dock inte lika flexibla i rörutgånar som Eljos.
Även de vanliga billiga gröna/gula går att använda, de har spår så att man kan sätta ihop dem. De är dock inte lika flexibla i rörutgånar som Eljos.
ED-WA ???
Ta något bättre, men dom funkar....
ELJO ska det vara... VP1 eller VP2
Ta något bättre, men dom funkar....
ELJO ska det vara... VP1 eller VP2
Jag tänker också använda en ram för att sätta fyra brytare bredvid varandra på höjden. VP-rör till apparatdosa kommer rakt ovanfrån, de dosor jag sett som man kan koppla samman så blir ingång för rör på sidan. Vilken/vilka dosor kan jag använda för att dra in rör på ovandelen??
Alla.. med hjälp av en kniv d^_^bRobban66 skrev:
(Se bara till att det blir hyffsat tätt och att röret sitter fast så att de inte lossnar sen)
Vissa dosor har även lösa studsar man kan trä dit på den sidan.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Borra hål i dosan så är du hemma.
Eljo VP2, där sätter du studsarna precis där du vill ha dem...Robban66 skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Bra val av dosa! Grattis. 
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara