Tyvärr finns ingen lista på nätet vilka forum som är tapatalk kompatibla.
Däremot kan man söka i själva appen samt om man surfar in via en webbsida till att tapatalkstött forum så får man en popup om detta om detta aktiverats av forumadmin.

Hittade en app som heter spännvidd, Räknar ut plintavstånd mm iförhållande till storlek och dimensioner på virket.
Den är gratis.

End skrev:
Bosch har lanserat några intressanta appar, har inte provat dem själv men av det som står på deras hemsida verkar dessa vara riktigt användbara.

[länk]

Blåa är de dessutom :D
Och vill man hämta alla apparna på en gång så behöver man bara läsa av QR-koden med telefonen. Nu sitter ju min kamera på andra sidan av telefonen ja läser webbsidan med, hur fort jag än försöker vrida runt telefonen så hinner jag inte läsa av bilden. Får väl hämta dom en och en ...

V
Har hämtat en som heter MagicPlan som verkar lovande. Går tydligen att göra ritningar med denna! Har inte haft tid att prova dock!

Ny app från svenskt trä har kommit nu. Lathunden heter den. Med den beräknar man spännvidder, takstolar, materialåtgång, virkessortiment mm.
Testade den nu och den verkar inte helt tokig.

verktygsgurun skrev:
Ny app från svenskt trä har kommit nu. Lathunden heter den. Med den beräknar man spännvidder, takstolar, materialåtgång, virkessortiment mm.
Testade den nu och den verkar inte helt tokig.
Känns som att den skulle kunna vara till nytta :thumbup:

mattiasp skrev:
Jag har en app som heter CrownCalc. Den är svinbra när man skall lista. Den beräknar alltså vinklarna för s.k. compound-snitt, när man lägger listen platt på gersågen.
Håller med. Riktigt bra hjälp fick jag när jag satte krönlister i ett helt hus. För mig som aldrig gjort det förut var den oumbärlig!

tullemannen skrev:
Håller med. Riktigt bra hjälp fick jag när jag satte krönlister i ett helt hus. För mig som aldrig gjort det förut var den oumbärlig!
Tänk om jag haft den när jag fick hålla för höga hålkälslister med handen och höfta (förlåga stöd i kap/geren) i några rum, var för stressad att tänka hur man kunde göra. Gick åt mycket Latex... Hittade sen den här lathunden http://www.dewalt.com/featured-articles/cutting-crown-molding-with-dewalt-miter-saws.aspx .

Finns det något simpelt 2D-CAD typ Autocad 9 eller så man kan skissa i till telefoner/plattor?

Det finns en autocad-app. Har inte provat den själv dock. Men den är gratis så det är väl bara att prova 😃

mattiasp skrev:
Jag har en app som heter CrownCalc. Den är svinbra när man skall lista. Den beräknar alltså vinklarna för s.k. compound-snitt, när man lägger listen platt på gersågen.
Är det inte svårt att ställa in sågen när man får vinklar angivna med tiondelar. Så noga är inte min såg graderad iaf eller har du ytterligare tips här?

Finns det räknare idag att köpa med RPN?
Till Android finns det Droid48, vilket är en HP48-emulator. Bästa räknare som någonsin gjorts, nu snabbare och smidigare än någonsin!

Bäst av allt: Helt gratis!

Nimajneb skrev:
Även jag kör med PCalc gratisversionen efter att min gamla HP la av i vintras. Finns det räknare idag att köpa med RPN?
RealCalc / RealCalc Plus är en annan app med RPN.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.