Sittställning
Hallå!

Någon som vet ett bra sätt att planera kakel/golv ?
Jag skulle vilja ha en app där jag kan skriva ut måtten på rummet och sedan plugga in måttet på mina golvplank och sen förskjuta det genom att dra runt det så att säga.
Såg funktionen en gång när vi valde inredning till vårt badrum. Han kunde liksom flytta kakel plattor på väggen så skarvar osv blev snyggt centrerade..

Någon som vet en bra app ? Har letat men det mesta är komplicerat eller bara skit..

Om man inte har något mer avancerat att tillgå så är PowerPoint grymt till detta.

Inte heller jag kan komma med tips på en app men däremot borde i stort sett varenda program som kan hantera lager ("layers") kunna fixa detta.

Gör ett bakgrundlager med dimensionerna för väggen och i ett annat lager gör du en massa rutor som motsvarar kaklet. Sen är det bara att flytta runt det lagret tills man hittar en bra position.

Inte alls lika enkelt som en app men om man är van vid något sådant program går det ganska snabbt att lösa.

Sittställning
PowerPoint hmm! Inte alls tänk på det.

Hade varit najs med något man kan skriva in fogbredd osv.
Har nu ett kök/vardagsrum/hall som ska läggas golv i och ett kök som ska kaklas så det hade varit sjukt användbart nu.

Är inte ett stort fan av att mäta en massa, köpte mig en laser med blåtand men tycker att Bosch's app är på tok för jobbig att använda.

Aja tack för tipsen, letandet fortsätter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.