Hej
Grabben är väldigt ordentlig och stänger alltid av ljudet/vibration på sin telefon när han är i skolan, tyvärr glömmer han oftast av att slå på ljudet när skolan är slut... Vilket resulterar i att man inte får tag på han ibland...
På Nokia av äldre modell så fanns det en anpassning där man kunde sätta telefonen i ljudlös i tex 3h, kanske fanns på flera, finns det nån liknande app eller kanske inbyggt i iphone?
Grabben är väldigt ordentlig och stänger alltid av ljudet/vibration på sin telefon när han är i skolan, tyvärr glömmer han oftast av att slå på ljudet när skolan är slut... Vilket resulterar i att man inte får tag på han ibland...
På Nokia av äldre modell så fanns det en anpassning där man kunde sätta telefonen i ljudlös i tex 3h, kanske fanns på flera, finns det nån liknande app eller kanske inbyggt i iphone?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Du skulle kunna köra nattläge (Stör ej) fast under tiden han är i skolan? Då går det ställa in så att samtal nr 2 inom 3 min går fram. Finns nog ingen motsvarighet till Tasker på iOS tyvärr.
Om det alltid är samma tider kan man ställa in vilka tider stör ej ska vara aktiverat, tror även att man kan sätta ett antal timmar den ska gälla, men jag har inte en iOS enhet så ska inte säga säkert för jag kör tanker på min android och det funkar väldigt bra men tror inte apple tillåter appar att få sådan kontroll över telefonen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jäklar va smidigt, tanten har stört sig på folk som skickar sms snap osv tidigt på morgonen men vill inte slå av ljudet helt då dottern inte bor hemma, tack!
Och det där lär ju funka helt ok att ställa så det är i skolan den är på stör ej
Och det där lär ju funka helt ok att ställa så det är i skolan den är på stör ej
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Denna funktion är otroligt bra! Inga mail eller sms kommer fram, Men ringer jobbet eller nån annan i telefonboken så kommer det fram..
Klicka här för att svara
