Någon som har erfarenhet av grundentreprenad via dessa? Hur har det fungerat?

Vi ligger i förhandling med dem, så det vore kul att höra något ifrån de som byggt med dem.
Jag tycker bara att det är lite dyrt med dels att betala för en grundentreprenad och dessutom projektering, när man i alla fall får stå för alla kostnader i samband med projekteingen dvs bygglov, el mm

Vi har precis skrivit kontrakt med dem och vi tyckte också att projekteringskostnaden var lite dyr. Men det är svårt att avgöra såna saker när man, som vi, är helt nya och aldrig byggt förut. Just nu funderar vi om vi ska ta Älvsbyhus eller Hjältevad. Det känns som att Apf vill gärna att man tar Älvsbyhus..Men på nåt vis tycker jag att Hjältevad är mer prisvärt...

är det någon av er som haft kontakt med apf som ska bygga på dragonvägen i tyresö ???

Vi har inte haft så mycket kontakt med Apf än så länge, vi köpte ju tomten via dom och de ska börja med våran grund vid årsskiftet. Vi bygger i Haninge och det blev Hjältevadshus till slut, kommer nån gång febr-mars. Jag trodde från början att Apf skulle sköta allt ang. bygglov, men det är HJältevad som gör det. Det blir spännande att se hur det blir med tomten och grunden, för Apf är jävligt duktiga på att ta betalt i alla fall... ???

Fortsätt gärna att berätta hur det går för er! Själva har vi valt att inte anlita apf, fick inget bra förtroende för dem. Hur de går med de entreprenörer vi istället anlitar får framtiden utvisa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.