Här är lite bilder från vår köksrenovering i somras. Det tog ca 3 veckors heltidsarbete och sedan två veckor för att få till de sista detaljerna. Jag kan tillägga att det största jag byggt innan var en fågelholk i 5:an, så det är inte omöjligt om man vågar och gör det noggrant.

Köket är IKEAs Abstrakt med stenmönstrad bänkskiva och underlimmad ho.
Vitvarorna är av blandade fabrikat och inköpta hos en lokal vitvaruhandlare till samma pris som IKEAs skulle kostat, men med betydligt fler finesser och snyggare enligt min mening.
Blandaren är FM Mattssons inköpt på kampanj på Bauhaus.
Eluttag och dimrar köptes på http://www.eldirekt.se - bra priser och grym service!d^_^b

Jag har gjort allt själv förutom elen och VVS.

Jag hoppas detta kan inspirera andra till att våga själv, för tillfredsställelsen att veta att man klarat det själv är enorm!
kök3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kök4.jpg
Skapa konto

kök6.jpg
Skapa konto
kök7.jpg
Skapa konto

kök5.jpg
Skapa konto
kök1.jpg
Skapa konto

kök2.jpg
Skapa konto

Hemmakatten
Ser jättefint ut! :) Grattis!

Gratis till ett jätte snyggt kök :D !

Bra jobbat, jättesnyggt och du inpirerar oss till att våga ta tag i köket själva!

Tack ska ni ha, man rodnar ju :blushing:

När jag började riva upptäckte jag en gammal fuktskada i golvet (dock inte aktiv) så jag var nere i källaren och vände innan jag junde börja bygga upp igen. Trevligt med lite överraskningar under resans gång :rolleyes:

Snyggt, ska själv snart byta kök och känns som att jag tagit mig vatten över huvudet. Men nu kändes det bättre, har heller ingen större erfarenhet.

Det blir nog också Ikea kök för min del, samma färger som dig.
Några funderingar.
1. Vad är det för golv?
2. Är det Ikea ho, vilken i så fall?
3. Hur har du löst ventileringen av kyl och frys. Ser att luckan går från tak ner till skåpen. Så vill jag också ha :D

Segge:
1. Golvet hittaxe jag på Byggmax: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-13845.aspx
2. Hon är IKEAs Bredskär: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79872033
Jag såg nu att den har kommit i en annan variant också som är med rektangulär (62x46 cm). Först hade vi tänkt ta Boholmen men den gick inte att få underlimmad. Så här i efterhand är jag glad att vi blev tvungna att byta, för denna känns mycket mer gedigen och rejälare plåt.
3. Ventilation, vad är det?
Det är ca 15 mm mellan kyl/frys och överskåpen som får räcka. Enligt säljaren av vitvarorna skulle det räcka mer än väl. Jag har 5 års garanti på dem så framtiden får väl utvisa om jag behöver använda den :cool:
Eventuellt så fäller jag in ett galler på gaveln mot hällen där jag ska montera en täcksida så man slipper se sidan på frysen.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.