Ellie: Tack, ska genast kolla igenom tidningen, tror jag har den hemma ::)

Lottentott: Tack för tipset, kikade nu och dom var jättesnygga och hade bra pris med. Som sagt, kan bli en bra kontrast där ;D
Tack så mycket! Golvet är jag faktiskt mest nöjd med, blev bättre än vad jag hade trott.
Det kostade 318:- kvm och mosaiken 1210:- kvm.

Kanon snyggt! Eken på handfatet ser lite rött ut. Kanske att Ikeas persienn i körsbär inte skiljer sig så mkt...

Snyggt badrum verkligen.
Är på väg att starta renovering av ett badrum med ungefär samma yta som ditt, 4 kvm.
Vad är det för typ av duschvägg Ni valt?
Vi har tänkt att placera vår dusch i ett hörn där en hörna som är 800mm x 800 mm skulle passa.

Jessica: Tänkte faktiskt på IKEA, men valde bort det pga av att dom bara fanns i natur och körsbär. Men du har ju faktiskt rätt att eken är åt det röda hållet och det kanske inte blir så tokigt då. Ska spåna vidare på det, tack!

Pettan100: Tack så mycket, kul att så många tycker om det!
Duschväggen kommer från Inredningsglas (INR) och heter Josephine och våran är 875 cm lång. Fanns även i måttet 775 cm (tror jag att det var).
Skönt att kunna vika in den när den inte används och vips så känns badrummet mkt större :)

Här ser man duschväggen i sin helhet :)

• Huset_blandat_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ett till på golvet ::)

• Huset_blandat_024.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt snyggt! Precis de färger jag själv skulle välja. Hur stort är badrummet? Vad är det för märke på kommoden och spegeln? Gillade dem skarpt!  :D

Amca, tack så mycket :)
Badrummet är på ca 4,5 kvm, så det är inte så stort.
Kommod + spegel kommer från ASPEN Badrum, och heter Nilen.

Passar IKEAs naturpersienn så kanske man med mycket pill och liten pensel kan måla den lika fräckt turkost som detaljerna...fast det kanske inte går med alla snören

IKEA har en rullgardin som heter ENJE. Den har en vit väv som dämpar insyn men ändå släpper igenom ljus. Detaljerna är gjorda i aluminium.
Vi har satt den hemma i vårat badrum inne i fönstersmygen. Den är lätt att kapa så att den passar exakt, kolla in den är mitt tips.

Snyggt badrum förresten.

Kanonfint!

Hos Riviera kan du måttbeställa ekpersienner. Finns bara i 5cm djup. Kostar nog runt 800:- för ditt fönster:
http://www.riviera.se/

Till mitt fönster kommer jag o köpa antingen en plexiskiva el. en i glas
för o sedan klistra på det mönster jag nu kommer fram till att jag ska ha, o sedan
spraya på frostspray som man kan köpa på t.ex. panduro, o sedan tar man bort klisterlapparna o voila så har man det mönstret man vill ha.
Man kan ju göra det direkt på fönstret oxå men jag vill kunna ta bort den då o då för att titta ut :)

Hejsan!

Tack så mycket alla för den positiva kritiken och för ALLA tips ang insynsskyddet!!!
Härligt med så många tips  :D Nu har jag lite att göra ett tag  ;D

Hej, gillar verkligen ert kakel och särskilt mosaiken. Kommer du ihåg märket?

Tacksam för hjälpen,

Alfa skrev:
Ellie: Tack, ska genast kolla igenom tidningen, tror jag har den hemma ::)

Lottentott: Tack för tipset, kikade nu och dom var jättesnygga och hade bra pris med. Som sagt, kan bli en bra kontrast där ;D
Tack så mycket! Golvet är jag faktiskt mest nöjd med, blev bättre än vad jag hade trott.
Det kostade 318:- kvm och mosaiken 1210:- kvm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.