5 674 läst ·
1 svar
6k läst
1 svar
AntiCimex och hästmyror
Hej,
Tänkte höra lite med er vad ni har för erfarenheter av AntiCimex och hästmyror.
Jag har deras skadedjursförsäkring via villahemförsäkring hos Länsförsäkringar.
På LF:s hemsida och i all information står att dom står för sanering och reparation av skada, låter ju bra så långt...
Nu står jag här med ett angrepp av hästmyror.
Ringer LF som hänvisar till AntiCimex, då LF inte lägger sig i alls.
Ringer Anticimex som vill skicka ut en tekninker för sanering.
Ok, säger jag, hur gör vi med eventuell skada då?
Dom undrar då vad jag menar, eftersom dom inte gör annat än sanerar.
Efter många turer hit och dit så är läget följande:
Dom står för sanering och utbyte av angripen bärande konstruktion, under förutsättning att den inte varit rötskadad.
Ansvar och kostnad för att riva fram skadan och utreda omfattning osv ligger på mig.
När jag gjort detta skickar dom ut en entreprenör som byter angripna delar (eventuellt).
Kostnad för att återställa ligger också på mig.
Detta nämns inte i de dokument jag fått ta del av.
I mina ögon är denna försäkring i princip verkningslös och all marknadsföring är falsk.
Står man för att reparera en skada gäller det rimligtvis allt arbete som detta innebär.
Säg att jag nu behöver bryta upp några golv för att snoka rätt på dessa små rackare så är själva regelbytet en nysning i en kamelhals.
Kasta ut lite myrr är inte heller värst kostsamt.
Så, vad ska man med denna försäkring till?
Vad har jag betalat för i alla år?
Mvh
Micke
Tänkte höra lite med er vad ni har för erfarenheter av AntiCimex och hästmyror.
Jag har deras skadedjursförsäkring via villahemförsäkring hos Länsförsäkringar.
På LF:s hemsida och i all information står att dom står för sanering och reparation av skada, låter ju bra så långt...
Nu står jag här med ett angrepp av hästmyror.
Ringer LF som hänvisar till AntiCimex, då LF inte lägger sig i alls.
Ringer Anticimex som vill skicka ut en tekninker för sanering.
Ok, säger jag, hur gör vi med eventuell skada då?
Dom undrar då vad jag menar, eftersom dom inte gör annat än sanerar.
Efter många turer hit och dit så är läget följande:
Dom står för sanering och utbyte av angripen bärande konstruktion, under förutsättning att den inte varit rötskadad.
Ansvar och kostnad för att riva fram skadan och utreda omfattning osv ligger på mig.
När jag gjort detta skickar dom ut en entreprenör som byter angripna delar (eventuellt).
Kostnad för att återställa ligger också på mig.
Detta nämns inte i de dokument jag fått ta del av.
I mina ögon är denna försäkring i princip verkningslös och all marknadsföring är falsk.
Står man för att reparera en skada gäller det rimligtvis allt arbete som detta innebär.
Säg att jag nu behöver bryta upp några golv för att snoka rätt på dessa små rackare så är själva regelbytet en nysning i en kamelhals.
Kasta ut lite myrr är inte heller värst kostsamt.
Så, vad ska man med denna försäkring till?
Vad har jag betalat för i alla år?
Mvh
Micke
Ta en diskussion med din byggskadereglerare angående anticimex sätt att reglera. Jag tror nämligen att här föreligger ett missförstånd. För hästmyra ersätts för hela arbetets omfattning gällande sanering och reparation medan vanlig myra så ingår endast sanering men inte för byggnadstekniska åtgärder såsom att ta upp golv, väggar etc.
Begär att få prata med en byggskadereglerare. Är du därefter fortfarande missnöjd begär du att prata med skadechefen. Får du inte hjälp så begär överprövning
Begär att få prata med en byggskadereglerare. Är du därefter fortfarande missnöjd begär du att prata med skadechefen. Får du inte hjälp så begär överprövning
Klicka här för att svara