7 70-talsvilla skrev:
Har faktiskt aldrig hört någon som öst beröm över Anticimex. Köpte mitt hus -11, då hade säljaren låtit Anticimex besiktiga huset. Bl.a. var badrummet besiktigat utan anmärkning. När sen jag var tvungen att besiktiga för att få försäkra huset( Folksam) så gjorde Anticimex det, med anmärkning på badrummet. Jag protesterade då det inte kunde ändrats så mycket på ett par veckor, och fick till svar att han fick prata med sin kollega som gjort undersökningen. Försökte senare få ersättning för det som de tyckte var fel i badrummet men fick till svar att det borde jag förstått själv, badrummet var ju gammalt.

Vet att Länsförsäkringar också anlitar dem, och säkert fler försäkringsbolag. När det gäller försäkringsbesiktning finns ingen valfrihet alls. Tycker det är märkligt att försäkringsbolaget godtar detta, och att vi gör det som kunder.

Nu vet jag att mitt inlägg inte hade något med trådens egentliga ämne att göra, utan mer att det är fler som ifrågasätter Anticimex.
Fast det följer ju slutsatsen vi fått i tråden. Är det säljaren som är beställaren så hittar man så lite som möjligt. Är det köparen eller i ditt fall försäkringsbolaget som är beställare så hittar man så mycket som möjligt....

En anledning att anlita en oberoende besiktningsman för att hen har stor erfarenhet av att besiktiga hus. En husköpare har oftast varken utbildning i byggteknik eller erfarenhet av att köpa hus. Erfarenhet och kunskap kostar och det kan vara värt att betala en slant för det. Dock är det viktigt att via referenser kolla att besiktningspersonen inte har bindningar till säljare eller mäklare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.