nikke skrev:
ha ha !!! jo det är väll så det kommer se ut om några år ialla fall, så badrummet ska jag se över lite extra...

så här blev det bestämt i alla fall, nästa vecka innan den "första" kontrakts skrivningen sker(när man ger hand peningen) så kommer Anticimex o går igenom protokollet med oss på plats, men frågan är då här till er.
de har ju 3 st olika steg/nivåer, om man kollar på deras sida, går de igenom alla steg eller bara den första ??? måste jag då be om mer genomgångar för de andra stegen ?? kommer att kolla med Anticimex, men om det är någon som gjort detta så får ni gärna berätta om det...

sen innan vi skriver på o betalar helt skall jag be att få komma dit med en kompis som är snickare o gå igenom det engång till.
om det nu visar sig att Anticimex glömt något, kan jag då kräva lättnader på priset eller är det bestämt vid den första skrivningen ?? hänger ni med ?? eller måste allt sånt vara bestämt innan handpenningen ???

det är ju detta man är rädd för, de skriver så luddigt på protokollet att de inte kan ha gjort något fel, jag menar 40 år gammalt tak, klart att det kan vara otätt, det kan väll vem som helst kunna utläsa av att kolla på det, men om det är det i verkligheten det är ju det man vill veta... dvs att de verkligen går in o letar efter läckor, får väll hoppas att de gör det.
Det låter som en bra plan. Då kan du som sagt ställa frågor till besiktningsmannen som inte finns med på protokolelt och få en känsla för hur det ligger till. Du kanske skall ta med din snickarkompis på den rundan också om du är osäker på exakt vilka problemområden som kan förekomma ?

Sen gör du din egen besiktning med snickarkompisen (det är ju i praktiken din besiktningsman då fast du slipper betala för en försäkring som du förhoppningsvis får genom anticimexs säljarbesiktning då) - viktigt som ovanstående säger att det finns ngt i kontraktet om detta dock, när det är påskrivet är det bara formalia kvar innan tilltrtäde.

/K

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.