1 162 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Antennproblem
Har lite problem med signalen i en lägenhet som jag inte fattar mig på.
Antennkablen kommer direkt från antennförsärkaren på vinden och är sen seriekopplad till tre uttag i lägenheten. Första uttaget är det bra bild på, i detta uttag sitter det även ett T i som det går vidare med en antennkabel till en annan lägenhet. Uttag två är det viss störning på vissa kanalen 5:an, 3:an, Discovery bland annat. 4:ans kanaler fungera fint. Tredje uttaget med motståndet fungerar inte alls. Ingen signal alls. Det handlar om vanlig antenn och Boxer.
Jag begriper mig inte på detta. I dom andra 3 lägenheterna så är det bra signal, men då har dom bara ett antennuttag per lägenhet.
Den antennförstärkare som används i huset är en, http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1729 , och uttagen som sitter i den berörda lägenheten är typ vanliga byggvaror-affärs uttag.
Väldigt tacksam mot hjälp i detta för jag fattar ingenting.
Pierre
Antennkablen kommer direkt från antennförsärkaren på vinden och är sen seriekopplad till tre uttag i lägenheten. Första uttaget är det bra bild på, i detta uttag sitter det även ett T i som det går vidare med en antennkabel till en annan lägenhet. Uttag två är det viss störning på vissa kanalen 5:an, 3:an, Discovery bland annat. 4:ans kanaler fungera fint. Tredje uttaget med motståndet fungerar inte alls. Ingen signal alls. Det handlar om vanlig antenn och Boxer.
Jag begriper mig inte på detta. I dom andra 3 lägenheterna så är det bra signal, men då har dom bara ett antennuttag per lägenhet.
Den antennförstärkare som används i huset är en, http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1729 , och uttagen som sitter i den berörda lägenheten är typ vanliga byggvaror-affärs uttag.
Väldigt tacksam mot hjälp i detta för jag fattar ingenting.
Pierre
Klicka här för att svara