1 475 läst ·
18 svar
1k läst
18 svar
Antennleverantörens svammel
Ett tips när det gäller antenn på vinden är väl att man bör ha sändaren i "gavel-riktning", eftersom de flesta typer av sluttande tak dämpar signalen rejält. En hel del material får signalen att studsa också, värst är såklart plåttak!
Annars är vinden såklart det bästa om det går att få det att fungera. Inne på vinden går det ju rätt bra att sätta upp något man snickrat till av lite läkt och bandkabel, något som inte lär hålla för en snöstorm utomhus däremot
Annars är vinden såklart det bästa om det går att få det att fungera. Inne på vinden går det ju rätt bra att sätta upp något man snickrat till av lite läkt och bandkabel, något som inte lär hålla för en snöstorm utomhus däremot
Klicka här för att svara