Ett tips när det gäller antenn på vinden är väl att man bör ha sändaren i "gavel-riktning", eftersom de flesta typer av sluttande tak dämpar signalen rejält. En hel del material får signalen att studsa också, värst är såklart plåttak!

Annars är vinden såklart det bästa om det går att få det att fungera. Inne på vinden går det ju rätt bra att sätta upp något man snickrat till av lite läkt och bandkabel, något som inte lär hålla för en snöstorm utomhus däremot :)
 
någon som byggt sin egen tv med?
 
pellefant skrev:
någon som byggt sin egen tv med?
::) Nä, inte ännu. :-/ Däremot byggde jag en digital väckarklocka för många år sedan. ;D
 
Immobil skrev:
::) Nä, inte ännu. :-/ Däremot byggde jag en digital väckarklocka för många år sedan. ;D
;D Vilket sammanträffande, samma här, ett projektarbete på gymnasiet för sisådär 20 år sen :o
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.