Tappade signalen till TV (digital markbunden) för några dagar sedan, Har bytt till ny antenn, bytt kabel och kontakter (F-kontakt). Testat två olika TV (via boxer mediaspelare och direkt i annan tv) och två olika antennförstärkare. Får ev lite skral bild på kanal1 men försvinner rätt snart. Kontakterar om och testar men inget händer.

Köpte denna på Biltema http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/TV-ljud-och-bild/Antenn/Panelantenn-DVBTT2-2000033128/

F-kontakt och antennkabel köpt via lokal antenn-installationsfirma.

Vad härnäst?

MVH Daniel

Redigerat:
Det kan absolut vara som jag har där jag bor, det är dålig mottagning här trots att jag har nära till 2 olika master. Jag rekommenderar dig att ta ut en av boxer utsänd tv-kille. Det är gratis så vida det inte är fel på din TV. Men de hittar en lösning åt dig.

Tack för svar. Jag ska dubbelkolla imorgon i dagsljus om jag ev missat att få en vettig jord i kontakten.

För övrigt så kommer du att få installation och ny antenn av Boxer för en väldigt human kostnad av 750 :- om du är kund av dem så packa ihop den antennen och be dem komma ut och lösa problemet. :)

Du har antagligen fått en tråd från skärmen liggande mot mittenledarn och kortsluter signalen mot jord, när du monterade F-kontakt(en/erna).

C
Det första jag skulle kolla är signalstyrka osv. på statussidan i TV:n. Även om det inte brukar vara världens mest användbara information ser du iallafall om det är helt dött eller inte. Sen tvivlar jag på att den där antennen är något vidare om du har dåliga mottagningsförhållanden. Hur har du monterat antennen?

hsd
Håller med om att det kan behövas en riktig antenn men funderar på hur spänningsförsörjer Du antennen, separat nätdel eller via tvbox kontrollmät om det fungerar -det är vanligt att få fel där

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.