11 210 läst ·
35 svar
11k läst
35 svar
Antal W, trädbelysning
Här hittade jag!
http://ledljusdesign.com/sv/produkt...tsmide-markspot-230v-high-power-led-rund.html
IP-Klassning: IP 65
Effekt: 3x1W LED 3W
Färg temp: 2700 K
Spridningsvinkel: 20 grader
Lumen: Ca 250 lm
Artnr: 7643-000
Dock ett annat artikelnummer, men det beror kanske på filtrena? Vilket jag inte har till min.
Men iaf, 250 lumen funkar till en hängbjörk på 5 meter, men även jag har ganska mörkt där den står.
Ska försöka komma ihåg o fota ikväll när det är mörkt, även svårt att fota ljus i mörker
http://ledljusdesign.com/sv/produkt...tsmide-markspot-230v-high-power-led-rund.html
Dock ett annat artikelnummer, men det beror kanske på filtrena? Vilket jag inte har till min.
Men iaf, 250 lumen funkar till en hängbjörk på 5 meter, men även jag har ganska mörkt där den står.
Ska försöka komma ihåg o fota ikväll när det är mörkt, även svårt att fota ljus i mörker
Redigerat:
Stort tack. Det blir spännande att se.Lexington skrev:Här hittade jag!
[länk]
Ska försöka komma ihåg o fota ikväll när det är mörkt, även svårt att fota ljus i mörker![]()
Jo, det har du helt rätt i, så en stor poäng till dig. Jag syftade mer på mindre skillnader, dvs olika varma eller olika kalla som åtminstone jag kan uppleva lite störande. Det beror nog på en arbetsskada orsakad av ojämna kina-leveranserroli skrev:
Jag har två stycken 12V-spotar med 2W led placerade på var sin sida och riktade mot en ek hemma. Det räcker alldeles utmärkt. Skall försöka ta någon bild och lägga upp när det blir mörkt om någon är intresserad.
Allvetare
· Östergötland
· 4 363 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 893 inlägg
Det handlade här om en (1) LED med märkdatat 3 W och 300 lm, vilket jag får till 100 lm / W.
Det pratas även om en 3x3 W och 300 lm, det är helt riktigt dåligt, 33 lm/W.
Det pratas även om en 3x3 W och 300 lm, det är helt riktigt dåligt, 33 lm/W.
ARRRG! Nu har jag gjort bort mig lite.
AliExpress skickar de flesta av sina paket som REK.
På något sätt har jag lyckats med att bara få mitt förnamn + fullständig adress, så posten vill inte lämna ut.
Paketet igår fick jag tillslut ut med charm. Men det kommer ju fler, så nu ska jag styrka, via mail, att det är mina paket.
Jobbigt.
p.s Det var transformatorn och inte spotsen som kom igår.
På något sätt har jag lyckats med att bara få mitt förnamn + fullständig adress, så posten vill inte lämna ut.
Paketet igår fick jag tillslut ut med charm. Men det kommer ju fler, så nu ska jag styrka, via mail, att det är mina paket.
Jobbigt.
Prova ta med en räkning (bensin, mobiltelefon mm.) Där ditt fullständiga namn + fullständigadress framgår. Det Borde funkanimhed skrev:ARRRG! Nu har jag gjort bort mig lite.
Jobbigt.
Allvetare
· Östergötland
· 4 363 inlägg
Uppdatering.
Jag måste varit full när jag beställde, för ett par spotta var för 12V och det andra för 230V.
Nåja, de är testade med ännu inte installerade. Intrycket är att de (3w och 9w) faktiskt lyser ungefär lika mycket. Jag behåller 3 wattaren och kör ett 12v system.
Återkommer om några veckor när jag fått tid att sätta upp dom.
Jag måste varit full när jag beställde, för ett par spotta var för 12V och det andra för 230V.
Nåja, de är testade med ännu inte installerade. Intrycket är att de (3w och 9w) faktiskt lyser ungefär lika mycket. Jag behåller 3 wattaren och kör ett 12v system.
Återkommer om några veckor när jag fått tid att sätta upp dom.