Det blir ett antal rörbojar i olika grader för att få det nya avloppet till lill-toan på plats, min fråga är om detta är ok eller om jag ska försöka få ner antalet.
Kan ta bort dom 2 sista 30° , men då hamnar den stående stammen ca 150 mm längre ut från hörnet ...
bild på kröken med följande böjar, 45, 15, 30, 30, 30 grader.
den kröken går genom bjälklaget till ett planerat badrum en trappa upp.
(Gamla vägen som avluftning gick, den nya hamnar längre bort på nya stammen)
Kan ta bort dom 2 sista 30° , men då hamnar den stående stammen ca 150 mm längre ut från hörnet ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Gamla vägen som avluftning gick, den nya hamnar längre bort på nya stammen)
Moderator
· Stockholm
· 57 811 inlägg
INget problem med böjarna. Det där med att flytta avluftningen kolla med någon som kan hur det bör vara. Inte kul om vattnet sugs ut ur din nya toa vid varje spolning.
Det blir nästa fråga för som det har varit sedan 30 talet har avluftningen varit innan toan med handfatet kopplat på samma rör.H hempularen skrev:
Klicka här för att svara
