Det blir ett antal rörbojar i olika grader för att få det nya avloppet till lill-toan på plats, min fråga är om detta är ok eller om jag ska försöka få ner antalet.
Kan ta bort dom 2 sista 30° , men då hamnar den stående stammen ca 150 mm längre ut från hörnet ...
Gråa PVC-rörbojar monterade i sekvens med olika vinklar på ett mörkt trägolv, med skor synliga nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild på kröken med följande böjar, 45, 15, 30, 30, 30 grader.
Avloppsrör med flera böjar i olika vinklar installerade i en träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
den kröken går genom bjälklaget till ett planerat badrum en trappa upp.
(Gamla vägen som avluftning gick, den nya hamnar längre bort på nya stammen)
 
wildeside
Ser inga problem med den lösningen, det viktiga är att undvika 90 gr böjar.
 
wildeside wildeside skrev:
Ser inga problem med den lösningen, det viktiga är att undvika 90 gr böjar.
Ja 90 gr är big NO, mer att det blir en massa skarvar som skit kan fastna i.. blir en nästa liknande krök genom bjälklaget ner i krypgrunden åxå ;)..
Okej, men då kör vi på't (y)
 
INget problem med böjarna. Det där med att flytta avluftningen kolla med någon som kan hur det bör vara. Inte kul om vattnet sugs ut ur din nya toa vid varje spolning.
 
H hempularen skrev:
INget problem med böjarna. Det där med att flytta avluftningen kolla med någon som kan hur det bör vara. Inte kul om vattnet sugs ut ur din nya toa vid varje spolning.
Det blir nästa fråga för som det har varit sedan 30 talet har avluftningen varit innan toan med handfatet kopplat på samma rör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.