H
Hej,

Sitter och försöker att ansluta duschkabin men får det inte tätt och det droppar lite mellan kopplingen i väggen och slangen så undrade om jag har fel grejor och vad som behövs i så falö?

Vägg: CC 150 så 3/4" gängor?
Duschkabin: 1/2" gängor
Har köpt en slang i modell: https://www.biltema.fi/sv-fi/bygg/v.../anslutningsslangar/flexibel-slang-2000032873

Med 1/2" i ena ändan och 3/4" med vinkel i andra ändan men får det inte tätt i den ändan hur hårt jag än spänner.


Närbild på en vattenanslutning med 3/4-tums gänga, tecken på läckage och slitage syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två exponerade rörändar för vatten med 3/4 tums gängor protruding från väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
GoC GoC skrev:
Så klart inte det fungerar med väggfästet.
Metalldelen i din slang måste ha ett hål att komma in i.
Montera två 3/4” nipplar på väggfästet, [länk]
Täta med gängtape eller lin och pasta. Sedan kan du skruva fast slangen.
Nu är det metall mot metall som försöker täta.
Det du köpt tror jag är en tvättmaskins anslutning.
Tack för hjälpen, ska kolla om jag får tag i såna imorgon. Jo slangen kanske inte var helt rätt men finns det någon bättre slang att köpa som funkar direkt i så fall?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.