A
Har en massa av dessa som jag har fått.
Är de värda att spara på? Eller slänga och köpa wago..

• Blå genomskinliga LAN-kontakter i svart låda, bredvid plastförpackning. Kablage och nätverksutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Anvandarnamn_ skrev:
Har en massa av dessa som jag har fått.
Är de värda att spara på? Eller slänga och köpa wago..
Beror väl på. Det är inget fel att använda dom toppklämmorna. Perfekt vid EQ installation där du har en kardel. Men fungerar även bra för FQ.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det är ett svar på wagos delar och fungerar bra dom med. Så varför dumpa dom, kanske en granne behöver och vill använda sådana.

A
J jonaserik skrev:
Det är ett svar på wagos delar och fungerar bra dom med. Så varför dumpa dom, kanske en granne behöver och vill använda sådana.
Tack!
Då behåller jag dem.
Läser alltid bara om wago och har fått känslan att allt annat är skit. Men då vet jag.

Jepp allt som ser ut som wago är wago, men finns andra fabrikat med och kallas nämns som wago. Det är liksom lika det med abiko, nästan alla vet hur en sådan ser ut , men finns av andra fabrikat och alla kallas abiko i dagligt tal.

Mer tydligt exempel är väl frigolit och masonit… 😃
Testa dom, vissa av ”kopiorna” är skit.

Det ser ut som en HelaCon från HellerrmannTyton.
Dom håller samma kvalité som Wago's toppklämmer ungefär, såldes av de flesta grossister.
Finns en nyare variant som heter HelaCon Mini idag, lite mindre dimensioner, som har ersatt den på bilden.

tommib
Skulle just säga, är inte det där HelaCon, som är en utmärkt toppklämma vad jag förstår.

Finns det märkning på dem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.