3 059 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Anslutningsavgifter
Sida 1 av 2
Vi är på gång att köpa en kommunal tomt i Edane, utanför Arvika. Tomten är på strax över 1000 m2.
Priset på tomten är 25 tkr, men jag tycker anslutningsavgifterna fär el och VA är höga, 12 tkr resp 65-70 tkr. Är detta högt eller ligger det på "normal" nivå.
Har sett i andra inlägg här på forumet att en del kommer undan med nästan 35 tkr lägre pris.
Priset på tomten är 25 tkr, men jag tycker anslutningsavgifterna fär el och VA är höga, 12 tkr resp 65-70 tkr. Är detta högt eller ligger det på "normal" nivå.
Har sett i andra inlägg här på forumet att en del kommer undan med nästan 35 tkr lägre pris.
En fråga ang. anslutningsavgifter...Vi har köpt en tomt där det idag står ett gammalt fritidshus. Vi ska ta över det elabonnemanget som fanns sen tidigare, och det kostar ju ingenting enl. Vattenfall. Men nu fick vi ändå en faktura på 15.000kr från vår grundentreprenör för elanslutning. Hur kommer det sig...? Jag ska ringa och fråga i morgon men tänkte om någon vet hur det ligger till när det finns en gammal anslutning.
Vi fick betala 90000 kr för vatten och avlopp plus 50000 i vägavgift. Då vill jag tillägga att tomten kostade 740 000 kronor i inköp. Utan avlopp o vatten....... Vi ska bygga utanför -Göteborg..närmare bestämt i Landvetter. 
Vad menas med "ingrävning av el" ?
Vi har likt jaanas en tomt där det står (eller sedan förra helgen, stod
) ett mindre fritidshus. El och tele kommer från luftledning (elstolpe c:a 10m från platsen för det kommande huset). Vi har ett "vilande" abbonemang hos den lokala el-leverantören.
Jag hoppas att det inte tillkommer någon stor utgift för elanslutning e.dyl. då vi redan betalt 1.500.000:- för tomten, kommer få betala 100.000 för VA och runt 300.000 för markarbeten... :-/
Vi har likt jaanas en tomt där det står (eller sedan förra helgen, stod
Jag hoppas att det inte tillkommer någon stor utgift för elanslutning e.dyl. då vi redan betalt 1.500.000:- för tomten, kommer få betala 100.000 för VA och runt 300.000 för markarbeten... :-/