Hej!
Jag vet inte om jag blivit tokig eller bara är lite bakom flötet. Jag rensade avloppet under tvättstället och var ambitiös och tog loss allting för att spola igenom och rengöra ordentligt. När jag ska sätta tillbaka delarna så tar det stopp. Bokstavligt talat. Rördelen som ska stickas in i hålet på undersidan av tvättstället stoppas nu av en metallbit som går tvärs över hålet.
Som man kan se av bilden så visar längden på röret att det ska stickas upp en bit. Det har fungerat förut. Vad gör jag för fel? Tvättstället är Svedbergs.
Tacksam för hjälp.
Jag vet inte om jag blivit tokig eller bara är lite bakom flötet. Jag rensade avloppet under tvättstället och var ambitiös och tog loss allting för att spola igenom och rengöra ordentligt. När jag ska sätta tillbaka delarna så tar det stopp. Bokstavligt talat. Rördelen som ska stickas in i hålet på undersidan av tvättstället stoppas nu av en metallbit som går tvärs över hålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Som man kan se av bilden så visar längden på röret att det ska stickas upp en bit. Det har fungerat förut. Vad gör jag för fel? Tvättstället är Svedbergs.
Tacksam för hjälp.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Jo, men så länge dimensioner och gängstigning (heter det så?) stämmer kan man skruva fel till förbannelse. Förmodligen finns det en planpackning i bilden men på fel plats.Krilleman skrev:
Jag håller med Härryda2015. Jag kan inte se något annat sätt att montera det på.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Tack för alla bra svar!
Nu har jag fått till det. Så här blev det. Det som lurade mig är att kopplingen i mitten av bild 2 inte har något som gängar fast den, men det verkar funka ändå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har jag fått till det. Så här blev det. Det som lurade mig är att kopplingen i mitten av bild 2 inte har något som gängar fast den, men det verkar funka ändå.
Klicka här för att svara