Hur ska jag ansluta till den här avstängningsventilen som kom med Grohes fixtur för vägghängd toalett?
Hur är det tänkt att tätningen som sitter mitt på gängorna ska fungera? Ska jag dra förbi den (tveksamt om det går, den känns rätt hård)? Drar jag fram muttern så den bara ligger an mot tätningen så kommer klämringen inte att dras åt över PEX-slangen som jag ska ansluta. Eller ska jag pilla bort tätningen och dra åt som vanligt?
Hur är det tänkt att tätningen som sitter mitt på gängorna ska fungera? Ska jag dra förbi den (tveksamt om det går, den känns rätt hård)? Drar jag fram muttern så den bara ligger an mot tätningen så kommer klämringen inte att dras åt över PEX-slangen som jag ska ansluta. Eller ska jag pilla bort tätningen och dra åt som vanligt?
Nu känner jag inte till just den ventilen, men andra kopplingar mm med ”plastringstätning” där skär gängan i andra objektet en skåra i plastringen. Har för mig att plastringen är tefloplast.
Ta även en koll på låsmuttrar, dom har också en hård plastring.
http://catalogue.camozzi.com/CATALOGUES/CCC-GENCAT/00106/PDF/ENG.4.4.5.pdf
Ta även en koll på låsmuttrar, dom har också en hård plastring.
http://catalogue.camozzi.com/CATALOGUES/CCC-GENCAT/00106/PDF/ENG.4.4.5.pdf
Klicka här för att svara
