Jag har en excenterslip, grön Bosch. Det finns ju ett runt dammutsug på den, men jag förstår inte riktigt hur man ska koppla dammsugaren till den. Först tryckte jag bara på slangen, och visst det funkade, men den lossnade lätt. Sedan satte jag dit en muff med en slangklämma på slipen, och då funkar det lite bättre, men inte optimalt.
Kollar på Bosch hemsida, och det finns en del adaptrar, men tyvärr inga närmare instruktioner. Jag vill att dammsugarslangen sitter fast ordentligt.
Kollar på Bosch hemsida, och det finns en del adaptrar, men tyvärr inga närmare instruktioner. Jag vill att dammsugarslangen sitter fast ordentligt.
Det är inga problem att få det tätt, problemet är att slangen inte sitter kvar på slipen när man vrider och vänder på slipen.
nanowire skrev:
Det är en grovdammsugare. Lånar en bild från nätet för att visa. Problemet är att om man bara trycker på slangen på slipen så lossnar den, munstycket är ju rätt mjukt. Det behövs något styvare som man skruvar dit på något sätt.A AndersS skrev:
Redigerat:
Klistrar in mitt svar från en annan tråd.
Jag har en blandning av Festool och blå Bosch och jag använder Festools ”anschlussmuffe” art# 498528 och den tycker jag funkar kalas! På de mindre maskinerna går den ovanpå anslutningen och på de större inuti. Gummimaterialet fastnar ordentligt på maskinerna och den hoppar inte loss.
Sedan är det bra om du kan få till så att slangen kommer ovanifrån och inte skaver över bordskanten när du jobbar.
Jag har en blandning av Festool och blå Bosch och jag använder Festools ”anschlussmuffe” art# 498528 och den tycker jag funkar kalas! På de mindre maskinerna går den ovanpå anslutningen och på de större inuti. Gummimaterialet fastnar ordentligt på maskinerna och den hoppar inte loss.
Sedan är det bra om du kan få till så att slangen kommer ovanifrån och inte skaver över bordskanten när du jobbar.
Klicka här för att svara