Är det någon som vet vad ska ska använda för rördelar för att ansluta den här utslagsbacken till ett enkelt avlopp av pp-rör? Det ska inte vara något vattenlås utan avloppsröret ska gå till en golvbrunn två meter bort. Jag har kollat igenom sortimentet på jula och biltema men dimensionerna verkar inte stämma. Jag har mätt upp hålet på utslagsbacken med skjutmått och innermåttet är 37mm och yttermåttet över gängorna 47mm.

20130314299.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Denna behöver du. Bussningen i mitten på gängan är bara kasta. Muttern har 40 gänga och passar direkt på din gänga. 40 Muff/vinkel passar direkt på anslutningen!

Den är så billig så det är nog mest ekonomiskt att dyka in på lokal rör-pulare och fråga efter RSK 8077370. 27,50+moms i grundpris. Vilket är det minsta Comfort tar! Men du slipper fraktkostnaden...

Sen kan du köpa biltemas sortiment på vita 40-delar och klammer. Tillverkare = Faluplast!

Redigerat:
Tackar, får kolla med Elis Jansson som är bäst på VVS här i Falun. Egentligen hade det ju varit närmare att åka iväg till Faluplast direkt men de verkar inte ha fabriksförsäljning till konsument. Trevligt med lokalproducerade avloppsrör :).

Och skulle man köra lokalt istället för biltema borde det bli de här grejorna. Priset är bara en uppskattning, men biltema borde bli billigare.

RSK 8077370 27,50 + moms (teleskopmuff)
RSK 8073897 110 + moms (vattenlåssats)
RSK 2911949 50 + moms (T-vinkel)
RSK 2316088 85 + moms (2 m pp-rör 40mm)
RSK 2910341 45 + moms (Vinkel 40 grader)
RSK 2910343 45 + moms (vinkel 90 grader)

Krilleman
Var ska du ansluta hela rasket?

Jag fattar inte riktigt hur du tänkt med vattenlås-satsen. Det ingår inget vattenlås till den RSK!

Skicka upp en blänkare i form av bild på anslutnings-stället! :thumbup:

Sorry, det är jag som skriver flummiga och ofullständiga inlägg för sent på kvällen. Hoppas jag lyckas bättre nu.

Jag har tänkt dra avloppet till en golvbrunn, och dessutom hänga på en spilltratt för tvättmaskinsavlopp på avloppet. Det är inte en vattenlåssats utan en spilltrattssats.

Elis Jansson i Falun hade RSK 8077370 i lager för 44:- så nu är den inköpt och den passar perfekt på utslagshon. Nu blir det en tur till Biltema i nästa vecka.

Krilleman
:thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.