Hej!

Jag har en vanlig luftavfuktare i min krypgrund ( Woods 32ds ) har jag för mig.
med slang ned i en liten stenkista under plasten.
Men jag har funderingar på att koppla in slangen in i avloppsröret som kommer ned i krypgrunden, men vill inte riskera lukt eller om det blir stopp att det spolar bakåt och tillbaka in i avfuktaren.
Har någon här en bra lösning på det ?
 
Åsa Lund
Varför ska du ändra på det som funkar?
 
  • Gilla
GoC
  • Laddar…
Tänker att fukten letar sig upp igen så småningom. hadde blivit skönt att bli av med vattnet helt
 
Åsa Lund
Tejpa runt slangen mot plasten.
Du har 100% fuktighet i jorden under plasten. Din dagliga liter med vatten från avfuktaren gör varken till eller från.
Ändra inget tycker jag.
 
  • Gilla
lvan
  • Laddar…
Hmm.. ja det låter ju väldigt vettigt...faktiskt..
Får se hur jag gör. Hadde ändå känts skönt att få bort det man får uppsamlat.
 
Åsa Lund
Vi har en woods avfuktare som är installerad så i vår krypgrund. Funkat felfritt i flera år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.