Hej

Jag håller på med ett projekt i garaget där jag vill ansluta en tvättho till befintliga rör som går i golvet. Rören är framgrävda och jag noterar att det går två stycken 75mm-rör ut till "brunnen" utanför porten.

Jag undrar om jag behöver välja vilket av de två rören jag ansluter den extra hon, eller spelar det ingen roll? Har för mig det bara är toaletter som inte kan kopplas hur som helst, men tvättställ kan anslutas till vilket av rören som helst?

Det liggande röret tänkte jag skarva med en 45-gradersvinkel, med en 45-graders böj för att leda vattnet i rätt riktning i röret.

Låter det riktigt? Invändningar, funderingar?

Krilleman
Är du säker på att båda rören går ut i samma brunn spelar det ingen roll.

Nej jag är inte säker på att de båda går i samma brunn, det jag vet att eftersom huset har gammal standard så finns inga 110-rör för toalettens avlopp, så det kan gott vara så att de går ut i var sin brunn.

Vore det ett problem om "gråvatten" spolades ner i toalettvattnet?

Att spä ut svartvattnet kan inte skada. Möjligen att husets invånare klagar på "skitdoft", om inte vattenlåset fungerar klanderfritt=alltid vatten i låset.

Precis i de banorna jag tänkte. Hon kommer stå i garaget och där är ju inte "doften" ett problem om det nu skulle bli "doft" av det hela.

Krilleman
Doft undviker man med lämpligt vattenlås under hon!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.