2 055 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Anslut 9+3kw koppla?
Hej allihopa..
Jag ser det är en del skriverier om julas LVVP, men jag undrar på om jag skall ta bort cirkulations pumpen som sitter på pannan som också är på retur röret från radiatorerna? Koppla rör från den sidan som kommer ifrån radiatorer och till innerdelen, och från innerdelen in på pannan? Gör man så?
Jag har en gammal CTC panna som jag har en pellets brännare installerad i, så jag tänkte använda den i stället för 3Kw elpatron. Styrningen till pellets'n gör jag med en Arduino och SSD relä i dag, så jag kan välja själv när jag vill den skal starta och stoppa med en liten programmering.
Är det någon poäng med extra acctankar när man kör LVVP?
Jag ser det är en del skriverier om julas LVVP, men jag undrar på om jag skall ta bort cirkulations pumpen som sitter på pannan som också är på retur röret från radiatorerna? Koppla rör från den sidan som kommer ifrån radiatorer och till innerdelen, och från innerdelen in på pannan? Gör man så?
Jag har en gammal CTC panna som jag har en pellets brännare installerad i, så jag tänkte använda den i stället för 3Kw elpatron. Styrningen till pellets'n gör jag med en Arduino och SSD relä i dag, så jag kan välja själv när jag vill den skal starta och stoppa med en liten programmering.
Är det någon poäng med extra acctankar när man kör LVVP?
Hmm.. Ingen.. Nej nej.
Jag kopplade i alla fall så jag har trott att det skall göras. Från radiator returen till innerdelen på LVVP.
Men i mitt fall så blir detta helt fel tror jag. LVVP är inte i mitt fall det billigaste uppvärmningen. I många fall kanske, men inte alltid.
Kanske det blir bäst så här. Jag får testa när det blir vinter och kallt kanske..
Jag kopplade i alla fall så jag har trott att det skall göras. Från radiator returen till innerdelen på LVVP.
Men i mitt fall så blir detta helt fel tror jag. LVVP är inte i mitt fall det billigaste uppvärmningen. I många fall kanske, men inte alltid.
Kanske det blir bäst så här. Jag får testa när det blir vinter och kallt kanske..
Fungerade inte koppla element returen till lvvp utloppet?Raptor50 skrev:
Hmm.. Ingen.. Nej nej.
Jag kopplade i alla fall så jag har trott att det skall göras. Från radiator returen till innerdelen på LVVP.
Men i mitt fall så blir detta helt fel tror jag. LVVP är inte i mitt fall det billigaste uppvärmningen. I många fall kanske, men inte alltid.
Kanske det blir bäst så här. Jag får testa när det blir vinter och kallt kanske..
Klicka här för att svara