3 414 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ännu ett källar golv påväg ut.
Stopp i avloppet vart de i källaren, åkte till jula å köpte en stor ferm bilmaskin
nu ska allt gjutjärn bort.
Blev ju en hel del utbilat då de är golvbrunnar i alla rum.
Så jag tänkte att när jag ändå är i farten åker resten också ut och tankarna snurrar i huvet.
Jag vill komma ner helst 30cm då jag vill ha lite mer takhöjd
1. Kan jag gräva ut ända till ytterväggarna och dom bärande innerväggarna utan att riskera sättningar.
ytterväggarna verkar gå minst 30cm under nuvarande golv.
2. Tänkta ha 10cm pordrän 10cm betong ingen golvvärme då jag har direktel och inga planer än på att konvertera. synpunkter? kanske förbereda lägga rör eller nått? Mer isolering? mindre betong?
3. Ett avloppsrör kommer ner igenom källartaket in i en vad jag tror bärande vägg ner inne i väggen och ansluten
under väggen
gjorde man så -47. lämmna kvar eller ta bort å ersätta me nytt på samma
ställe, skulle ändå behöva att dra de nya igenom väggen pga en dörröppning.
Taksamm för svar å funderingar som kan reda upp lite i huvudet.
Mvh/Thomas
Blev ju en hel del utbilat då de är golvbrunnar i alla rum.
Så jag tänkte att när jag ändå är i farten åker resten också ut och tankarna snurrar i huvet.
Jag vill komma ner helst 30cm då jag vill ha lite mer takhöjd
1. Kan jag gräva ut ända till ytterväggarna och dom bärande innerväggarna utan att riskera sättningar.
ytterväggarna verkar gå minst 30cm under nuvarande golv.
2. Tänkta ha 10cm pordrän 10cm betong ingen golvvärme då jag har direktel och inga planer än på att konvertera. synpunkter? kanske förbereda lägga rör eller nått? Mer isolering? mindre betong?
3. Ett avloppsrör kommer ner igenom källartaket in i en vad jag tror bärande vägg ner inne i väggen och ansluten
under väggen
ställe, skulle ändå behöva att dra de nya igenom väggen pga en dörröppning.
Taksamm för svar å funderingar som kan reda upp lite i huvudet.
Mvh/Thomas
Klicka här för att svara