Jo, behöver ha något ovanför portöppningen som linjerar med resterande öppning..
Ska vara en skena som jag ska montera där.

Mvh Jonas

• Illustration av montering av skena ovanför en port med hjälp av verktyg och vattenpass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade måtten på "tomrummet". 90x225mm på ett ungefär. Roligt att se att det finns limträbalkar i exakt det måttet :)
Frågan är hur man nu skulle kunna montera ihop dem på bästa sätt?
Alltså långsida mot långsida.

Mvh Jonas

MalZon MalZon skrev:
Kollade måtten på "tomrummet". 90x225mm på ett ungefär. Roligt att se att det finns limträbalkar i exakt det måttet :)
Frågan är hur man nu skulle kunna montera ihop dem på bästa sätt?
Alltså långsida mot långsida.

Mvh Jonas
Skruvlimma?!
//Jante

Jante Jante skrev:
Skruvlimma?!
//Jante
Lägga sträng med träning mellan och skruva ihop bara?
Funtade nu i efterhand på att ta 2st 145x45 och sätta ihop istället. Skenan ska tydligen skruvas med 8st skruv bara den.. Blir ju 90mm bred om man ställer den upp sen.

Mvh Jonas

MalZon MalZon skrev:
Lägga sträng med träning mellan och skruva ihop bara?
Funtade nu i efterhand på att ta 2st 145x45 och sätta ihop istället. Skenan ska tydligen skruvas med 8st skruv bara den.. Blir ju 90mm bred om man ställer den upp sen.

Mvh Jonas
Inbillar mig att det skulle bli fungera utmärkt med 2 145x45 skruvlimmade på limträregeln.
Limmet brukar bli starkare än trä, limma och skruva en 145x45 först för att slippa toklånga skruv, limma och skruva dit nästa. Om inte 145x45 räcker över hela, förskjut skarvarna.
//Jante

Jante Jante skrev:
Inbillar mig att det skulle bli fungera utmärkt med 2 145x45 skruvlimmade på limträregeln.
Limmet brukar bli starkare än trä, limma och skruva en 145x45 först för att slippa toklånga skruv, limma och skruva dit nästa. Om inte 145x45 räcker över hela, förskjut skarvarna.
//Jante
Tror jag ska satsa på det. Ska jag bara skruva rakt in i limträbalken genom första 145-regeln? Sen igenom den andra 145-regeln in i första 145-regeln då.

Mvh Jonas

MalZon MalZon skrev:
Tror jag ska satsa på det. Ska jag bara skruva rakt in i limträbalken genom första 145-regeln? Sen igenom den andra 145-regeln in i första 145-regeln då.

Mvh Jonas
Jag skulle nog göra så (y) :) kan va ide att tvinga ihop reglarna innan skruvningen så det inte blir en springa mellan reglarna vid limningen, alternativt förborra 145 reglarna.
//Jante

• Gilla
MalZon
  • Laddar…
Jante Jante skrev:
Jag skulle nog göra så (y) :) kan va ide att tvinga ihop reglarna innan skruvningen så det inte blir en springa mellan reglarna vid limningen, alternativt förborra 145 reglarna.
//Jante
Bara att testa :)

Mvh Jonas

Funderade på golvet sen.. Var finns det för alternativ för att ta hand om golvet, innan man börjar meka med bilar där inne?

Det som kan kännas till;
Bilar kommer att stå still allt ifrån nån dag till 1år.
Dubbdäck används.
Kommer absolut hamna olja, fett eller liknande på golvet tids nog.
Golvet är helt nytt, gjöts i maj.
Det är glättat i detta nu.

Skulle vilja ha lite förslag på hur man kan ta hand om glvet som sagt innan man börjar "använda det". Likaså i olika prisklasser, eller vad man ska kategorisera det i :)

Mvh Jonas

Åsa Lund
Granitkeramik ?

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Granitkeramik ?
Låter intressant?

Mvh Jonas

Åsa Lund
Billig homogen och slitstark klinker
Lätt att städa
Har funnits på Biltema till exempel

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Billig homogen och slitstark klinker
Lätt att städa
Har funnits på Biltema till exempel
Hur ser det ut efter några år med med olja, lite dubbdäck osv tros?

Mvh Jonas

MalZon MalZon skrev:
Hur ser det ut efter några år med med olja, lite dubbdäck osv tros?

Mvh Jonas
Jag har en maskinhall med klinker som använts av en husbilsfirma som verkstad/spolhall dvs yrkesmässigt. Själv kör jag bilar med dubbdäck ut och in, byter olja mm. Golvet ser i princip ut som nytt, viss missfärgning i fogen där man spillt olja. Det gäller att välja en mörk fog med andra ord :)

possum77 possum77 skrev:
Jag har en maskinhall med klinker som använts av en husbilsfirma som verkstad/spolhall dvs yrkesmässigt. Själv kör jag bilar med dubbdäck ut och in, byter olja mm. Golvet ser i princip ut som nytt, viss missfärgning i fogen där man spillt olja. Det gäller att välja en mörk fog med andra ord :)
Haha ja det hade det ju fått bli isf. :) Har du någon bild på hur det i allmänhet ser ut?
Tanken är ju att ha hyffsad standard i garaget sen.

Mvh Jonas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.