23 964 läst ·
95 svar
24k läst
95 svar
Ännu en larmfråga, sorry
Aaah, nu blev det rörigt igen..pezlin skrev:Vi skriver båda fel, Powermaster är det ju det gäller. Den lilla kodpanelen (KP-141) verkar det som man kan läsa av brickor. Kostar ca 90 pund på ebay.co.uk.
Varifrån tänkte du köpa powermaster? Jag funderar på England men skall kolla upp priserna ordenligt. Kommer nog köpa panel, gsm-enhet, tre magnetkontakter, två rörelsedetektorer och kodpanelen.
Då är frågan alltså Powermaster 10 eller Powermax Complete är det som gäller.
Hittade denna jämförelse http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMax_and_PowerMaster_table_UK.pdf
Vet dock inte om jag blev klokare av den.
Jag beställer utan tvekan ifrån England, det skiljer ju tusenlappar. Så pass bra engelska kan jag ju så det funkar med engelska menyer.
Det är väldigt enkelt att göra.pezlin skrev:
Ps1. hade skrivit en lång harang men med alla avbrott hann ni reda ut det hela med powermax vs powermaster själva....
Ps2. Varför inte Powermaster 30? skiljer det så mycket i pris?
I jämförelsen står det att man kan använda kodbricka även för PowerMax men kollar man på Visonics hemsida står det "Optional proximity reader" men jag hittar inte vad det är man måste beställa för att få det att funka. Dessutom hittar jag inte att någon av de små koddosorna till PowerMax funkar för att läsa av kodbricka. I övrigt känns det som att PowerMax helt enkelt är en äldre modell än Powermaster.Holpers skrev:Aaah, nu blev det rörigt igen..
Då är frågan alltså Powermaster 10 eller Powermax Complete är det som gäller.
Hittade denna jämförelse [länk]
Vet dock inte om jag blev klokare av den.
Jag beställer utan tvekan ifrån England, det skiljer ju tusenlappar. Så pass bra engelska kan jag ju så det funkar med engelska menyer.
Gällande Powermaster 10 vs 30 så har jag inte hittat några priser men som jag förstått det är 30 för "kommersiellt bruk" och priserna brukar vara därefter.
Jag känner att det börjar luta starkt åt powermaster 10 här...pezlin skrev:I jämförelsen står det att man kan använda kodbricka även för PowerMax men kollar man på Visonics hemsida står det "Optional proximity reader" men jag hittar inte vad det är man måste beställa för att få det att funka. Dessutom hittar jag inte att någon av de små koddosorna till PowerMax funkar för att läsa av kodbricka. I övrigt känns det som att PowerMax helt enkelt är en äldre modell än Powermaster.
Gällande Powermaster 10 vs 30 så har jag inte hittat några priser men som jag förstått det är 30 för "kommersiellt bruk" och priserna brukar vara därefter.
Samma här! Skall nog skriva ihop en spec och begära pris från England. För min del blir det då troligen följande:Holpers skrev:
1 st Visonic PowerMaster 10 Panel (Centralenhet)
1 st Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS Connectivity for PowerMaster (GSM-anslutning)
1 st Visonic Two-way KP-141 PowerG Wireless Portable Kpd with Prox (Koddosa med avläsning för kodbricka)
3 st Visonic PowerG Door/Window Contact MC-302 PG2 (Magnetkontakt)
2 st Visonic Next PG2 PowerG Wireless Digital PIR Detector (Rörelsedektektor)
1 frp Visonic Chicklets Proximity Tag Pack (8st kodbrickor)
Jag kommer troligen också efterfråga en offert på samma uppsättning men utan kodbrickor och med koddosa utan avläsning för att se prisskillnaden (en snab koll ebay ger ca 500 kr skillnad).
Inga brandvarnare eller sirener? Kodbrickorna, jag fattar inte om de bara funkar på huvudcentralen eller även på de mindre kodpanelernaman kan sätta vid dörrarna. Jag vill nog även ha fjärr för att kunna larma nerevåningen på kvällen när man går och lägger sig uppe. Funkar det?pezlin skrev:Samma här! Skall nog skriva ihop en spec och begära pris från England. För min del blir det då troligen följande:
1 st Visonic PowerMaster 10 Panel (Centralenhet)
1 st Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS Connectivity for PowerMaster (GSM-anslutning)
1 st Visonic Two-way KP-141 PowerG Wireless Portable Kpd with Prox (Koddosa med avläsning för kodbricka)
3 st Visonic PowerG Door/Window Contact MC-302 PG2 (Magnetkontakt)
2 st Visonic Next PG2 PowerG Wireless Digital PIR Detector (Rörelsedektektor)
1 frp Visonic Chicklets Proximity Tag Pack (8st kodbrickor)
Jag kommer troligen också efterfråga en offert på samma uppsättning men utan kodbrickor och med koddosa utan avläsning för att se prisskillnaden (en snab koll ebay ger ca 500 kr skillnad).
Brandvarnare skippar jag nog initialt, helt galet kanske, det får framtiden utvisa. Siren har jag trott att huvudcentralen innehåller men när jag nu läser om PowerMaster så verkar det som så inte är fallet (vilket jag tror det är på PowerMax). Får nog lägga till en siren, kanske då denna:Holpers skrev:
Visonic Indoor Siren SR-720 PG2 PowerG Wireless Indoor Siren eller skall man ha utomhussiren?
Kodbrickan kan användas på den typ av kodpanel (KP-141) som jag listat ovan som jag fattat det.
Gällande fjärr så vet jag inte om man kan ange att den skall larma på "natt-läge" eller om den bara kan larma på "ej hemma-läge". Jag funderade faktiskt på att ha en fjärr på insidan av källardörren (naturligtvis väl gömd) istället för en kodpanel då vi inte använder den vägen speciellt ofta men vill ha möjlighet att gå in den vägen.
Jag hittade en site med priser i England http://www.finemark.co.uk/index.php?route=common/home.
Jag har ställt frågan vad deras Visonic PowerMaster 10 Pro Kit innehåller.
Jag har också kontaktat securitywarehouse.co.uk för att få pris på de saker jag listat högre upp i tråden.
Jag har ställt frågan vad deras Visonic PowerMaster 10 Pro Kit innehåller.
Jag har också kontaktat securitywarehouse.co.uk för att få pris på de saker jag listat högre upp i tråden.
,Spännande, jag ska nog ha ungefär samma som dig fast plus en brandvarnare.Tror du vi får bättre pris om vi går ihop och köper ett Mega-pack?pezlin skrev:
Har kikat lite vidare nu och funderat.
Några frågor jag har kvar innan jag beställer.
1. Går det att styra Powermaster 10 via sin smartphone?
2. Jag skulle vilja ha blixtljus/strob utomhus utan ljud (Är lite rädd för falsklarm, vill inte väcka hela stan) Sirenen inne bör väcka de närmsta grannarna om något händer. Någon som sett någon sån produkt?
3. Alla olika fjärrkontroller, vilken skall man ha tro? jag vill ha en eller två stycken just för att kunna larma delar av larmet när man går och lägger sig. Iofs verkar det gå att larma skalskyddet (dörrkontakterna) med den tredje knappen längst upp på kodpanelen 141. ?
Testade lägga lite produkter i korgen på Finemark och man verkar ju landa runt 6000kr inkl. allt.
Ska bli spännande att se vad du får för svar på din förfrågan.
Några frågor jag har kvar innan jag beställer.
1. Går det att styra Powermaster 10 via sin smartphone?
2. Jag skulle vilja ha blixtljus/strob utomhus utan ljud (Är lite rädd för falsklarm, vill inte väcka hela stan) Sirenen inne bör väcka de närmsta grannarna om något händer. Någon som sett någon sån produkt?
3. Alla olika fjärrkontroller, vilken skall man ha tro? jag vill ha en eller två stycken just för att kunna larma delar av larmet när man går och lägger sig. Iofs verkar det gå att larma skalskyddet (dörrkontakterna) med den tredje knappen längst upp på kodpanelen 141. ?
Testade lägga lite produkter i korgen på Finemark och man verkar ju landa runt 6000kr inkl. allt.
Ska bli spännande att se vad du får för svar på din förfrågan.
Hittade svaren själv på
1, http://www.klsab.se/egensida/beskrivning-visonic-powermaster10/506 Går bra med APP för telefonen.
Den här sidan är ju bra att kika på för att se hur enkelt larmet verkar vara
http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41
1, http://www.klsab.se/egensida/beskrivning-visonic-powermaster10/506 Går bra med APP för telefonen.
Den här sidan är ju bra att kika på för att se hur enkelt larmet verkar vara
http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41
Nu har jag fått svar från Finemark.
Visonic PowerMaster 10 Pro Kit innehåller följande:
1 x PowerMaster 10 Panel
2 x PIR's Standard
2 x Pet PIR Cover
1 x Door/Window Contact
2 x Keyfob
1 x External Sounder
Pris: £233
Prissvaret från securitywarehouse:
PowerMaster 10 Kit £229.48 (samma innehåll som ovan)
PowerMaster 10 Solo Panel £154.97 (centralenhet)
GSM-350 £135.80 (GSM-uppkoppling)
KP-141 £55.69 (kodpanel)
MC-302 E £30.75 (magnetkontakter)
Next PIR £40.53 (Rörelsedetektorer)
Prox Tags £29.55 (Kodbrickor)
SR-720 £66.19 (Inomhussiren)
Det är ju helt klart så att det inte finns någon anledning att inte köpa kittet även om det bara innehåller delar av det man vill ha. Man kan ju i princip säga att man får en magnetkontakt, två fjärrkontroller och en extern siren på köpet. Jag antar att dessa priser är exklusive VAT (moms).
Visonic PowerMaster 10 Pro Kit innehåller följande:
1 x PowerMaster 10 Panel
2 x PIR's Standard
2 x Pet PIR Cover
1 x Door/Window Contact
2 x Keyfob
1 x External Sounder
Pris: £233
Prissvaret från securitywarehouse:
PowerMaster 10 Kit £229.48 (samma innehåll som ovan)
PowerMaster 10 Solo Panel £154.97 (centralenhet)
GSM-350 £135.80 (GSM-uppkoppling)
KP-141 £55.69 (kodpanel)
MC-302 E £30.75 (magnetkontakter)
Next PIR £40.53 (Rörelsedetektorer)
Prox Tags £29.55 (Kodbrickor)
SR-720 £66.19 (Inomhussiren)
Det är ju helt klart så att det inte finns någon anledning att inte köpa kittet även om det bara innehåller delar av det man vill ha. Man kan ju i princip säga att man får en magnetkontakt, två fjärrkontroller och en extern siren på köpet. Jag antar att dessa priser är exklusive VAT (moms).
Hej, jag har bara följt diskussionen lite men vill tipsa er om att beställa från ebay. Jag har handlat hur mycket saker som helst från ebay, speciallt från england. Man behöver inte oroa sig för tullavgift, till skillnad från usa tex. Jag har sett att det finns stora ganska billiga kit från ebay. Gå till ebay.co.uk