11 514 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Ännu en fråga om målarfärg i källare
Det verkar luta åt att det blir plastfärg - i taket, eftersom det är rå betong. Väggarna är putsade, släta och fina och där kör jag med dispersionssilikatfärg (vilket verkar vara det verkliga namnet på det färdigblandade som säljs som silikatfärg)
Jag tänker att chans och måla på putsad yta trots varningen då ..
Jag tänker att chans och måla på putsad yta trots varningen då ..
Tack för tipset! Då är det inhandlat en 10-liters bytta av vardera binder och silikatfärg från Hornbach i Borås. Mycket trevlig och kunnig personal dessutom och mindre än halva priset för liknande färg från fina butiken. (749:- + 299:- )fgo skrev:
Annat än hos en färghandlare i Jönköping som inte visste vad slamfärg var för något när en kompis skulle handla svart falu-färg
Redigerat:
Jo men nu har jag kommit till skott och körde med silikatbinder dagen innan och ikväll självaste färgen. Det var intressant hur den till synes fina ljusgråa putsen plötsligt såg mörk och skitig ut i jämförelse med den kritvita silikaten, eller helt korrekt, dispersionssilikatfärgen. Började av praktiska skäl i två diametralt skilda hörn. Hörnet närmast inåt huset sög färg som bara den medan delen närmast garageporten gick löjligt enkelt att täcka med några rollerspår. Jag kanske inte grundade tillräckligt? 
Hursomhelst blev jag överraskad av hur tjock konsistensen på färgen var närmast som filmjölk. Ingen idé att försöka hälla över till tråget
Det var enklast att slabba över med den stora blandningspinnen. En lite skopa skulle nog funka bra.
Bilder före...
och efter på det sugande stället
Hursomhelst blev jag överraskad av hur tjock konsistensen på färgen var närmast som filmjölk. Ingen idé att försöka hälla över till tråget
Bilder före...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och efter på det sugande stället
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara