5 256 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
annorlunda luftvärmepump utan utedel
Vi ska installera luft-luft-värmepump i fritidshuset och är i läsa-på-stadiet.
Hittade den här varianten
http://heatingsolutions.se/?page_id=1091
som värmer på ett helt annat sätt, saknar utedel t.ex.
Företaget har inga länkar till referenser på sin hemsida och vi har inte hittat apparaten någon annanstans vid "googling".
Någon här som vet mer, eller kan ge någon ledtråd till mer kunskap i ärendet?
mcj
Hittade den här varianten
http://heatingsolutions.se/?page_id=1091
som värmer på ett helt annat sätt, saknar utedel t.ex.
Företaget har inga länkar till referenser på sin hemsida och vi har inte hittat apparaten någon annanstans vid "googling".
Någon här som vet mer, eller kan ge någon ledtråd till mer kunskap i ärendet?
mcj
Jag skulle helt klart vänta tills denna produkt är testad.
Nystartat bolag, och även det företag som det är avknoppat från är nytt.
Vill bara varna när jag går in på "moderbolagets"hemsida flippa mitt antivirusprogram till (scriptvirus på sidan)
Förstår mig inte riktigt på detta, om nu produkten är så revolutionerande varför har man inte fixat fram datablad och testrapporter på den?
Nystartat bolag, och även det företag som det är avknoppat från är nytt.
Vill bara varna när jag går in på "moderbolagets"hemsida flippa mitt antivirusprogram till (scriptvirus på sidan)
Förstår mig inte riktigt på detta, om nu produkten är så revolutionerande varför har man inte fixat fram datablad och testrapporter på den?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
VP utan utedel?? Var tar den då energin ifrån???
Hela texten om alla tre produkterna KÄNNS som lurendrejeri.
Det är för mycket väsentligt och dramatiskt utan att förklara hur det fungerar.
Det kan vara så att det är telefonförsäljarskurkar som då kan hänvisa till en hemsida och lura överrumplade kunder.
Nä de får förklara sig mycket bättre.
VP produkten känns som ett vanligt elelement med fläkt.
Värmeväxlar prylen ser ut som en vanlig aerotemper.
tredje saken låter som en vanlig elektrisk varmvattenberedare (elektroder och 500-1000W är elektriska termer).
Är min känsla fel så behövs det mycket för att jag ska tro på detta.
ALLT på nätet är INTE att lita på, finns lurendrejare överallt.
Protte
Hela texten om alla tre produkterna KÄNNS som lurendrejeri.
Det är för mycket väsentligt och dramatiskt utan att förklara hur det fungerar.
Det kan vara så att det är telefonförsäljarskurkar som då kan hänvisa till en hemsida och lura överrumplade kunder.
Nä de får förklara sig mycket bättre.
VP produkten känns som ett vanligt elelement med fläkt.
Värmeväxlar prylen ser ut som en vanlig aerotemper.
tredje saken låter som en vanlig elektrisk varmvattenberedare (elektroder och 500-1000W är elektriska termer).
Är min känsla fel så behövs det mycket för att jag ska tro på detta.
ALLT på nätet är INTE att lita på, finns lurendrejare överallt.
Protte
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hela sidan andas lurendrejeri. I synnerhet det svamliga och oprecisa språket, som väldigt omständligt utlovar fantastiska produkter utan att beskriva HUR de lyckats kringgå naturlagarna.
Särskilt produkten FHT20K, som tydligen är någon slags värmeväxlare. Den är "resultatet av ett samarbete med det välkända företaget Asarums Industri AB (AIA)". Jag hoppas samarbetet består i nånting annat än att de bara snott bilden därifrån. Produkten finns på AIA:s hemsida, men då heter den Antarctic BD och är en fläktluftkylare.
Särskilt produkten FHT20K, som tydligen är någon slags värmeväxlare. Den är "resultatet av ett samarbete med det välkända företaget Asarums Industri AB (AIA)". Jag hoppas samarbetet består i nånting annat än att de bara snott bilden därifrån. Produkten finns på AIA:s hemsida, men då heter den Antarctic BD och är en fläktluftkylare.
Läste artikeln i GP innan (artikeln finns bara i pappersupplagan ännu så länge) verkar vara en riktigt lurig affär.
I GP nämns att Heatingsolutions fått 1milj i bidrag från Västra Götalandsregion + annat stöd, inga patent är sökta för tekniken, AIA svarar att dom inte har något samarbete med denna person/firma m.m.
Finns även en del blogg-inlägg där folk påstår att dom blivit lurade av firmaägaren på olika sätt.
Så tyvärr verkar det inte finnas någon revolutionerande teknik som gör värmepumpen omodern.
I GP nämns att Heatingsolutions fått 1milj i bidrag från Västra Götalandsregion + annat stöd, inga patent är sökta för tekniken, AIA svarar att dom inte har något samarbete med denna person/firma m.m.
Finns även en del blogg-inlägg där folk påstår att dom blivit lurade av firmaägaren på olika sätt.
Så tyvärr verkar det inte finnas någon revolutionerande teknik som gör värmepumpen omodern.
Rubriken i GP är "Misstänkte bedragaren på rymmen".
Den enda tekniska informationen i GP om den revolutionerande värmepumpen
är att den fungerar med hjälp av magneter. Av någon anledning är magneter ofta en viktig beståndsdel i maskiner som utmanar vetenskapen, t.ex "evighetsmaskiner".
Allt tyder på att det är en bluff. Företaget har inte betalat någon hyra. Fastighetsägaren har lurats med löften om del i framtida intäkter. Det finns även andra som övertygats om att uppfinningen fungerar, men ingen av dem har nog någon utbildning som gör att de kan bedöma sådant.
Här finns också intressant information om personen, läs kommentarerna:
http://ojohan.blogspot.com/2011/07/heja-sverige-nu-har-det-hant-igen.html
I GP's artikel framgår att gripandet inte var pga utvisning, utan pga misstänkt bedrägeri.
/Hasse
Den enda tekniska informationen i GP om den revolutionerande värmepumpen
är att den fungerar med hjälp av magneter. Av någon anledning är magneter ofta en viktig beståndsdel i maskiner som utmanar vetenskapen, t.ex "evighetsmaskiner".
Allt tyder på att det är en bluff. Företaget har inte betalat någon hyra. Fastighetsägaren har lurats med löften om del i framtida intäkter. Det finns även andra som övertygats om att uppfinningen fungerar, men ingen av dem har nog någon utbildning som gör att de kan bedöma sådant.
Här finns också intressant information om personen, läs kommentarerna:
http://ojohan.blogspot.com/2011/07/heja-sverige-nu-har-det-hant-igen.html
I GP's artikel framgår att gripandet inte var pga utvisning, utan pga misstänkt bedrägeri.
/Hasse
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden