Nu har vi vridit och vänt på alla möjligheter för att få våra vitvaror dolda i köket. Eftersom vi har ett gammalt timmerhus så vill vi försöka dölja vitvarorna så mycket det går. Största problemet för oss är kyl och frys.

Först hade vi tänkt ett kyl/frysskåp för integrering men då dessa endast finns i ett fåtal modeller när det gäller skåp i höjden 200 cm så tyckte vi inte det var något bra allternativ. Vi har nämligen möjlighet att ha ett högt skåp eftersom vi har högt i tak.

Sen funderade vi på att köpa ett kylskåp och ett frysskåp för sig för att placera på varandra inbyggt i ett högskåp. Men även här stämmer inte måtten eftersom det blir ett glapp mellan höjden 178 ner till 123 och då blir kylen för liten.

Nu har jag fått en tredje idé men jag vet inte om det är genomförbart och då tänkte jag att ni kloka personer här på forumet kanske kunde hjälpa mig som ni gjort flera gånger tidigare.

Jag funderar nämligen på att köpa ett kylskåp integrerbart med höjden cirka 200 cm. Detta kompletteras sedan med ett frysskåp med höjden cirka 80-90 cm som placeras i högskåpet intill, där även inbyggnadsugn och inbyggnadsmicro ska byggas in. Detta skulle innbära att jag skulle få ett stort kylskåp och en normalstor frys. Är detta en möjlig lösning tror ni? Kan man sätta in en frys under en inbyggnadsugn, och är det i övrigt en bra lösning.

Sägas bör att den delen av köket som detta rör består av tre högskåp varav det första är ett städskåp, det andra är ett högskåp där kylskåpet ska integreras och det tredje är det skåp där frys, ugn och micro ska integreras.

Tacksam för tips och idéer. Har ni andra lösningar så tar jag gärna del av dem med.

Tack på förhand!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.