35 654 läst ·
99 svar
36k läst
99 svar
Anmäla Byggmax till ARN?
Medlem
· Östergötland
· 629 inlägg
Att ringa "alla tider på dygnet" till VD som hempularen föreslog skulle nog rubriceras som ofredande.mnils skrev:
För några år sen fastande mitt kort i kortläsare på Statoil när jag skulle tanka.
Ringde tIll dem och hade svårt att då hjälp, var 10 mil hemifrån samt inga kontanter, fler kort eller drivmedel att ta mig hem. Behöver alltså hjälp.
Fick dålig hjälp av Statoil. Jag gjorde som förslagen ovan, googlade VD och ringde honom på hans hemnummer, han son svarade. Det tog 30 minuter sen var någon på plats och hjälpte mig med kortet.
Mitt tips är; Ring VD. Det funkar.
Ringde tIll dem och hade svårt att då hjälp, var 10 mil hemifrån samt inga kontanter, fler kort eller drivmedel att ta mig hem. Behöver alltså hjälp.
Fick dålig hjälp av Statoil. Jag gjorde som förslagen ovan, googlade VD och ringde honom på hans hemnummer, han son svarade. Det tog 30 minuter sen var någon på plats och hjälpte mig med kortet.
Mitt tips är; Ring VD. Det funkar.
Håll inne med pengarna!
Hotar dom med inkasso, så bestrider du fakturan skriftligt och bifogar en kopia på leveransmottagningen.
Dom vill ha dina pengar och så länge dom inte får dom är du "Kung", annars är du i stort underläge.
Hotar dom med inkasso, så bestrider du fakturan skriftligt och bifogar en kopia på leveransmottagningen.
Dom vill ha dina pengar och så länge dom inte får dom är du "Kung", annars är du i stort underläge.
Moderator
· Stockholm
· 57 794 inlägg
Jag har antagit (felaktigt?) att boden redan är betalad. Annars är det ju rätt enkelt, bara att häva köpet.
Har bara bra omdöme att ge om Byggmax.
Lät bygga en friggeboda och köpte dörren till den på Byggmax.
Sommaren året därpå släppte färgen på dörren, och färgen "bubblade" på flera ställen.
Tog bilder på hur det såg ut och åkte till Byggmax och visade upp !
Just då var inte chefen där, men tjejen jag pratade med tog mitt namn o tel.nr,och någon dag senare ringde chefen mig !
Inga problem alls att få en ny dörr, de kom med en ny, satte den på plats, och tog den gamla med sig dagen efter vårt samtal.
Bra service tyckte då jag !!
Lät bygga en friggeboda och köpte dörren till den på Byggmax.
Sommaren året därpå släppte färgen på dörren, och färgen "bubblade" på flera ställen.
Tog bilder på hur det såg ut och åkte till Byggmax och visade upp !
Just då var inte chefen där, men tjejen jag pratade med tog mitt namn o tel.nr,och någon dag senare ringde chefen mig !
Inga problem alls att få en ny dörr, de kom med en ny, satte den på plats, och tog den gamla med sig dagen efter vårt samtal.
Bra service tyckte då jag !!
Eh..jo. Dörrarna saknas.Bengan 10 skrev:
Och det kan väl hända att nånting saknas eller går fel ibland, det köper jag. Problemet är ju deras totala oförmåga att göra någonting åt det. Efter mitt sista samtal med dom imorse så lovade dom att återkomma under dagen när dom efterforskat i detta. Dom återkom inte.
Kollade på Byggmaxs sida på Facebook och jag tror det är få företag så har fått så mycket negativ kritik. Jag har iaf fått en tankeställare om var jag ska handla mina byggvaror. Dock verkar det mest vara problem med beställningar via internet.
Redigerat:
Tyvärr så skrivs det mest skit på företags facebooksidor. Är ju oftast så att det är mest upprörda kunder som skriver något där. Nöjda kunder bryr sig inte om att skriva något alls. De ser ingen anledning till att skriva av sig. Jag jobbar själv på ett av Sveriges största ehandelsföretag, och det är mest negativt även på vår Facebooksida. Men sett till hur mycket vi säljer så är det en bråkdel.
Som tidigare skrivet i tråden, denna tråd kommer kosta dem betydligt mer än de snålar in på kundtjänsten för detta ärende. Tråden i sig kommer skapa stor oro när det kommer till att beställa ifrån dom och det i sig kommer leda till väldigt stora inkomstförluster, kan handla i slutändan om hundratusentals kronor. Enda Byggmax kan göra är i princip själva svara i tråden och rädda upp situationen. Desto fler som skriver i tråden desto större blir skadan. Antar att Byggmax har gått och blivit dumsnåla :/
Jag har hittills bara handlat över disken och utifrån mina flera dussin returer m.m. så kan jag säga att allt har gått klockrent, aldrig några problem. Bra produkter till väldigt bra priser och enligt mig perfekt kundbemötande (i alla fall i Örnsköldsvik). Kan dock inte säga något om beställningar då jag aldrig gjort det via dom. Men på grund av denna tråd kommer jag nog vara restriktiv att beställa ifrån dom.
Jag har hittills bara handlat över disken och utifrån mina flera dussin returer m.m. så kan jag säga att allt har gått klockrent, aldrig några problem. Bra produkter till väldigt bra priser och enligt mig perfekt kundbemötande (i alla fall i Örnsköldsvik). Kan dock inte säga något om beställningar då jag aldrig gjort det via dom. Men på grund av denna tråd kommer jag nog vara restriktiv att beställa ifrån dom.
Byggmax är alltid mitt sista alternativ, helt enkelt för att min erfarenhet av dem är sådär, sämst kvalite på allt jag köpt där, obefintlig hjälp och service, rörigt som fasiken på brädgården och man vet aldrig vad de har och inte har hemma och vilka längder de har på virket är ju rena lotteriet, uruselt sortiment och rörigt vid utcheckning och kassa. De är långt efter övriga, IMO.
Att ringa VD, jo det funkar ibland, och ibland inte alls. Väl värt ett försök.
Att anmäla till ARN, javisst, det är bara att skicka in en anmälan. Men förstå måste man bestämma sig för hur man vill att problemet skall lösas, för det behöver man ju skicka med in till ARN, och det ska då vara något som ARN kan besluta om mot någon juridisk bakgrund. Ex.vis att köpet återgår om dörrarna inte levererats inom viss tid.
Att ringa VD, jo det funkar ibland, och ibland inte alls. Väl värt ett försök.
Att anmäla till ARN, javisst, det är bara att skicka in en anmälan. Men förstå måste man bestämma sig för hur man vill att problemet skall lösas, för det behöver man ju skicka med in till ARN, och det ska då vara något som ARN kan besluta om mot någon juridisk bakgrund. Ex.vis att köpet återgår om dörrarna inte levererats inom viss tid.
