207 841 läst ·
670 svar
208k läst
670 svar
Anlitat stensättare för att göra framsidan, förvandlats till en mardröm!
Allvetare
· Stockholm
· 1 841 inlägg
Bra att ni är överens med er hantis, men vad menar du med + material då ingår inte stenen??R Riverground skrev:Vi har precis beställt golvläggning vilket inkluderar arbete och material. Material är golvskydd etc. Inte själva golvet och foam, det får jag självklart fixa själv. Jag kan inget om markläggning, men någon i början skrev "Vi vet ju inte vad det står i offerten. Du skriver + material. Det tolkar jag som att sten inte ingår.". Angående Tinget så lär knäckepunkten vara huruvida offerten som klargör att sten inte ingår kom före eller efter offerten accepterades/arbetet började.
OCH jag skriver för 10000 gången, TS skulle haft ett tydligt avtal på sitt bord innan dom satte igång med jobbet, det tror jag ingen säger emot.Villa vista skrev:
E har skapat en otydlig situation, ja men se inlägg nr 18, där visar TS ett SMS där E skriver material ingår.
och än en gång, om stenen inte ingick då har inte E rätt att köpa in godtycklig sten utan att samråda med TS om sort och pris vilket förefaller ha hänt.
Det är som om man tror att man har beställt ett nyckelfärdigt hus med markfirman anser att de bara har offererat grunden, men bygger ett hus som de väljer ändå och vill ha extrabetalt för det.
Har entreprenören köpt sten utan att fråga TS. Ja då får väl TS fråga vad det där är för skit, kör tillbaka det jag ska inte ha den stenen. OM nu TS tyckte stenen var fel, men det har han tydligen inte tyckt.
Nu måste jag protestera!M Micke7700 skrev:Hur skall näringsidkaren veta om det är rätt? Det är bara beställaren som vet vad han vill ha. Näringsidkaren kan inte läsa tankar. Han kan bara skriva ett avtal, sen är det upp till beställaren att bedöma om det motsvarar det han vill. Dom avtal jag skrivit med entreprenörer har föregåtts av flera offerter innan det blivit rätt. Som beställare måste jag säkerställa att avtalet motsvarar vad jag vill. Finns det otydligheter så bör dom skrivas in. Än en gång hantverkar formulär 14 är en bra hjälp på traven. Hade det använts i TS fall så hade det varit solklart att sten inte ingick.
Vad stensättaren gjort innan är inte känt. Det enda vi vet är det en amatör som inte förstår någonting har skrivit om saken. Amatören kan enligt egen utsago inte ens mäta med tumstock. Edit: Vi vet att entreprenören skrev att han skulle göra en ordentlig offert, men den har vi inte fått se. Informationen har värre slagsida än regalskeppet Vasa.
https://www.vasamuseet.se/
Som tydligt framgår av bilderna har den lilla båten inte slagsida. (om inte huset hon 'bor' i har vält nyligen).
Om jag inte trycker på länken kan jag fortsätta att hävda att jag har rätt. Du måste dessutom förhålla dig till min ovetande verklighet även om du försökt upplysa mig. Allt enligt TS logik.B Bangan skrev:
Han är densamme yes.Villa vista skrev:
Om hammarkillen är hantisen finns fog för att ta ärendet korrekt via bestrida och ev ombud. Att bli hotat för vad man skriver på ett forum är över tröskeln tom för normalt oseriösa hantisar denna förefaller vara av psykopattypen och ni skall vara mycket försiktiga framgent hur ni hanterar personen.
56,7 + 7,98 + 3,55 + 4,25 = 72.48kvm är dessa fyra ytor som E har stenlagt?
Nej det har TS inte tyckt, men om hantverkaren faktiskt hade upplyst oss om att stenen tillkommer hade vi kommit fram till att det är ett jävla överpris och gått vidare med någon annan firma? Men det är kul att ni fortsätter sitta och disskutera stenen (vilket visserligen är relevant), men de har i flera veckors tid tryckt på att den ökade kostnaden framförallt beror på den större ytan. Men nu är det konstaterat att ytan är densamma dvs drygt 73kvm?T Thomas' skrev:OCH jag skriver för 10000 gången, TS skulle haft ett tydligt avtal på sitt bord innan dom satte igång med jobbet, det tror jag ingen säger emot.
Har entreprenören köpt sten utan att fråga TS. Ja då får väl TS fråga vad det där är för skit, kör tillbaka det jag ska inte ha den stenen. OM nu TS tyckte stenen var fel, men det har han tydligen inte tyckt.
”Det här är en oviktig tråd på ett forum, det viktiga är väl att lösa det och försöka förstå varandra och komma varandra till mötes.V Niclas Binnquist skrev:Nej det har TS inte tyckt, men om hantverkaren faktiskt hade upplyst oss om att stenen tillkommer hade vi kommit fram till att det är ett jävla överpris och gått vidare med någon annan firma? Men det är kul att ni fortsätter sitta och disskutera stenen (vilket visserligen är relevant), men de har i flera veckors tid tryckt på att den ökade kostnaden framförallt beror på den större ytan. Men nu är det konstaterat att ytan är densamma dvs drygt 73kvm?
Och återigen, större delen är betalad.
Det tråkiga just nu är att jag känner obehag och dottern blev orolig och klagar över ont i magen för att hon blev rädd. Det var oerhört onödigt att besöka oss i dag.”
Ja, så skrev din fru!
Vet din fru att du skriver i tråden igen? Med riktigt namn och allt!
Du vet att din entreprenör @Thors Hammare läser tråden. Han har ju också valt att skriva med mer eller mindre riktigt namn i tråden. Det har du självfallet förstått sen hans inlägg 1.
Enligt Thors Hammare är ärendet skickat till kronkalle som brukligt är vid konflikter.
Om det nu är så! Vore det inte bättre att låta rättvisan ha sin gång? Risken är ju stor att konflikten bara förvärras annars. Det blir ju ingen gladare av!
Du har själv skrivit i tråden att du har polisanmält @Thors Hammare. olaga hot och utpressning om jag minns rätt.
Även av denna anledning funderar jag på syftet att gå in och skriva några inlägg till mitt i pågående utredning.
Alla får givetvis skriva vad dom vill i tråden så missförstå mig rätt. Jag tycker det känns som att er konflikt nått en höjd där det bästa för båda parter är om era fruar försöker lösa konflikten så gott det går. Då får ni båda herrar lägga era principer åt sidan om det ska fungera.
Vill inte stoppa andras behov att uttrycka sig, men ärendet i denna tråd bör anses avklarad i offentlig miljö och tror det skulle bespara många personer känslomässiga skiftningar om den stängdes för vidare spekulationer. Efter att ha följt den sedan dag ett så har de personliga tolkningarna inte direkt avtagit trots att det finns en del fakta men alldeles för många hål för att det ska kunna bildas en gemensam uppfattning, det visar om inte annat de olika synerna på situationen.
Känslan just nu är att ingenting som kommer skrivas här framöver kommer ge någon part upprättelse eller stöd i frågan, det ställer jag mot det läge ärendet är i mellan parterna samt de delar som inte har något svar i tråden och heller inte lär komma nu när det gått vidare hos myndigheter.
Må ni mötas och finna en lösning där alla kan ta sitt ansvar och lägga principerna åt sidan, det finns få saker som är så tillfredställande som att se en knut lösas upp och upprättelsen komma i form av ömsesidigt ansvar. Det är sällan en part som bär allt ansvar i en konflikt, och sen som först visar sig ansvarstagande och öppen brukar få den andra parten att närma sig mötet.
Känslan just nu är att ingenting som kommer skrivas här framöver kommer ge någon part upprättelse eller stöd i frågan, det ställer jag mot det läge ärendet är i mellan parterna samt de delar som inte har något svar i tråden och heller inte lär komma nu när det gått vidare hos myndigheter.
Må ni mötas och finna en lösning där alla kan ta sitt ansvar och lägga principerna åt sidan, det finns få saker som är så tillfredställande som att se en knut lösas upp och upprättelsen komma i form av ömsesidigt ansvar. Det är sällan en part som bär allt ansvar i en konflikt, och sen som först visar sig ansvarstagande och öppen brukar få den andra parten att närma sig mötet.
Nu är det ju så att Niklas nu ska betala för den Sten som är lagd +den Sten som blev över på öppnade hela pallar eftersom stenen kom ju på fulla pallar går ju inte lämna tillbaka öppna pallarnas är det ni inte förstår??Krille-72 skrev:
”Det här är en oviktig tråd på ett forum, det viktiga är väl att lösa det och försöka förstå varandra och komma varandra till mötes.
Och återigen, större delen är betalad.
Det tråkiga just nu är att jag känner obehag och dottern blev orolig och klagar över ont i magen för att hon blev rädd. Det var oerhört onödigt att besöka oss i dag.”
Ja, så skrev din fru!
Vet din fru att du skriver i tråden igen? Med riktigt namn och allt!
Du vet att din entreprenör @Thors Hammare läser tråden. Han har ju också valt att skriva med mer eller mindre riktigt namn i tråden. Det har du självfallet förstått sen hans inlägg 1.
Enligt Thors Hammare är ärendet skickat till kronkalle som brukligt är vid konflikter.
Om det nu är så! Vore det inte bättre att låta rättvisan ha sin gång? Risken är ju stor att konflikten bara förvärras annars. Det blir ju ingen gladare av!
Du har själv skrivit i tråden att du har polisanmält @Thors Hammare. olaga hot och utpressning om jag minns rätt.
Även av denna anledning funderar jag på syftet att gå in och skriva några inlägg till mitt i pågående utredning.
Alla får givetvis skriva vad dom vill i tråden så missförstå mig rätt. Jag tycker det känns som att er konflikt nått en höjd där det bästa för båda parter är om era fruar försöker lösa konflikten så gott det går. Då får ni båda herrar lägga era principer åt sidan om det ska fungera.
jag har ju räknar av den pallen somT Thors Hammare skrev:
Inte användes !!