207 856 läst ·
670 svar
208k läst
670 svar
Anlitat stensättare för att göra framsidan, förvandlats till en mardröm!
En del har ju väldigt specifika intressen som dom snöar in på, synd att hen missat resten av forumet och alla andra intressanta trådar13th Marine skrev:
Nä, det är han inte13th Marine skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-till-en-mardroem.426673/page-29#post-4364182
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Att hot ska hamna i rätten är ganska långsökt. Det finns en anledning till att vissa Mc klubbar har som affärsidé att driva inkassoverksamhet. Numera finns ytterligare grupperingar som pysslar med detta. Ganska svårt för rättsväsendet att komma åt.Luddis_1 skrev:
Det krävs ganska konkreta hot tillsammans med vittnen. Om. Det varit några hot i detta fall framgår inte riktigt. Att skrika att någon ljuger är knappast ett hot i lagens mening.
Krille-72 skrev:
Att hot ska hamna i rätten är ganska långsökt. Det finns en anledning till att vissa Mc klubbar har som affärsidé att driva inkassoverksamhet. Numera finns ytterligare grupperingar som pysslar med detta. Ganska svårt för rättsväsendet att komma åt.
Att diskutera oklarheter och ifrågasätta varför man i te håller sig till sanningen är nog inget hot
Det krävs ganska konkreta hot tillsammans med vittnen. Om. Det varit några hot i detta fall framgår inte riktigt. Att skrika att någon ljuger är knappast ett hot i lagens mening.
fan s ingetM MetteKson skrev:
M MetteKson skrev:
V Niclas Binnquist skrev:
Krille-72 skrev:
Han vinner ingenting på det. Rätt väg för entreprenören att gå hade varit stigen som senaste mailet avslutades med. Sluta kommunicera med er och istället lämna ärendet till sitt juridiska ombud.
Ni står uppenbarligen ganska långt ifrån varandra i sakfrågan. Ärendet verkar ha pågått ett tag. Då är det bästa att vandra den juridiskt lagliga vägen för båda parter så att någon oberoende får hjälpa till att avgöra rätt och fel eller möjligen hitta en medling som båda kan leva med.
Krille-72 skrev:
Han vinner ingenting på det. Rätt väg för entreprenören att gå hade varit stigen som senaste mailet avslutades med. Sluta kommunicera med er och istället lämna ärendet till sitt juridiska ombud.
Ni står uppenbarligen ganska långt ifrån varandra i sakfrågan. Ärendet verkar ha pågått ett tag. Då är det bästa att vandra den juridiskt lagliga vägen för båda parter så att någon oberoende får hjälpa till att avgöra rätt och fel eller möjligen hitta en medling som båda kan leva med.
Krille-72 skrev:
Krille-72 skrev:
Krille-72 skrev:
Krille-72 skrev:
Frågan jag ställer mig är vad Thors Hammare skulle vunnit på sina inlägg? Forumet i all ära men det är väl inte här tvister löses?13th Marine skrev:
Att en Ts vill ha goda råd i detta forum förstår jag verkligen. Men om motparten ska ha något att vinna så behövs nog lite mot dokumentation samt att man inte är anonym.
Eller tänker jag fel?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Jag tänker att en person som väljer att uppsöka sina kunder och börja hota dem kanske inte agerar rationellt,Krille-72 skrev:
Frågan jag ställer mig är vad Thors Hammare skulle vunnit på sina inlägg? Forumet i all ära men det är väl inte här tvister löses?
Att en Ts vill ha goda råd i detta forum förstår jag verkligen. Men om motparten ska ha något att vinna så behövs nog lite mot dokumentation samt att man inte är anonym.
Eller tänker jag fel?
Men jag vet inte, jag bara funderar högt.
jag har svaret13th Marine skrev:
13th Marine skrev:
Hot eller inte, min poängen är att man inte ska riskera att mata sin motpart med ord som möjligen kan vridas och användas mot dig.Krille-72 skrev:
Att hot ska hamna i rätten är ganska långsökt. Det finns en anledning till att vissa Mc klubbar har som affärsidé att driva inkassoverksamhet. Numera finns ytterligare grupperingar som pysslar med detta. Ganska svårt för rättsväsendet att komma åt.
Hade han inte agerat som ett spån, så hade han ju kunnat få ut något av det.Krille-72 skrev:
Om han förklarat händelseförloppet tydligt och pedagogiskt, samt lagt fram dokumentation som stödjer hans ståndpunkt. Då skulle han kanske fått en hel drös forummedlemmar som tycker han har rätt och skrivit det. Varpå TS insett att oj, det är nog jag som har fel. Bäst jag betalar hela beloppet.
Men smart kommunikation verkar inte vara högt på agendan.
Ja du! Jag har följt den här tråden från början. Även läst andra trådar från Ts. Min personliga uppfattning är att den evt. skadan redan är skedd. Sen hur mycket vikt rättsväsendet bryr sig om texter på ett anonymt forum tror jag du kan gissa dig till.Luddis_1 skrev:
Vi får hoppas att entreprenören och Ts väljer den juridiska vägen så inte konflikten eskalerar ytterligare.
Kanske precis därför tror jag inte Thors Hammare är Ts entreprenör. Mer logiskt vore nog ifall någon ”smygläser” på detta forum. Eller autar sitt företag och lägger upp motargument.M Mortsken skrev:Hade han inte agerat som ett spån, så hade han ju kunnat få ut något av det.
Om han förklarat händelseförloppet tydligt och pedagogiskt, samt lagt fram dokumentation som stödjer hans ståndpunkt. Då skulle han kanske fått en hel drös forummedlemmar som tycker han har rätt och skrivit det. Varpå TS insett att oj, det är nog jag som har fel. Bäst jag betalar hela beloppet.
Men smart kommunikation verkar inte vara högt på agendan.
Vi hade faktiskt en skön tråd på detta forum. En Ts ls upp bilder och skrev om hur utsikten skulle bli förstörd då grannen skulle bygga ett garage. Grannen hade inte pratat med Ts alls och allt vad det var. Rätt som det var klev grannen in i tråden och berättade sin historia. Ts blev helt stum i tråden medans grannen hade svar på de flesta frågor. Riktigt underhållande faktiskt.