Jamen JÖSSES :wow:

Min devis "Inte en hantverkare i mitt hus" känns mer och mer rätt, tyvärr. Skall man hitta kompetenta hantverkare för jobb är dom i min stad extremt överhopade med jobb vilket gör att priserna blir helt galna.

Fy Faan vad jag lider med dig. Något av det fulaste jag någonsin sett.

Måste stämma i bäcken, det här var ett ohyggligt dåligt jobb!

Skicka hem snickaren direkt!

Men det kan inte vara sant?
En som för första gången skulle "snickra" skulle göra det bättre.

Å fy! Det där var bland det bedrövligaste jag sett. Inte ens den dyngrake ryssen jag hade hemma som hantverkare en gång skulle fått till det så där dåligt, och han måste ändå ha vattenpasset som "krycka" för att kunna gå någorlunda rakt...

• Gilla
Trilobiten och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Hoppas att du inte betalat något.

S
kan va en sån byggjobbare som bara lekt me plåt regler å skivor innan

Glad att jag kunde muntra upp söndagen här på byggahus lite :-) Det var ganska roligt att läsa alla kommentarer också. Snickaren var här igår och i fredags och sen var tanken att han ska komma tillbaka i morgon för att grundmåla det sista som inte är målat redan. Men jag kan lika gärna ställa in det för jag måste ändå riva bort det och börja om på nytt. Fjällpanelen får ju slängas men fasaden till huset kanske jag kan återanvända. Vore det inte för att det sitter en plåt under så hade jag kanske kunnat kapa hela nederkanten på plats för att få den rak. Men som det är får jag endera ta bort all panel och kapa dom igen för att få det rakt, eller köpa ny panel. Jag har inte betalt för jobbet och kommer förstås inte att göra det heller.

Jag har sänkt mina förväntningar på byggjobb rejält de senaste åren, så om det blir hälften så bra och tar dubbelt så lång tid som om jag hade gjort det själv så kan jag kanske acceptera det, men det här tyckte jag också var lite i överkant. Men jag började ändå fundera på om det är jag som har för höga krav, efter att ha tagit hit firma efter firma och den ena är mer inkompetent än den andra. Just det här jobbet skulle egentligen varit gjort för länge sen av firman som gjorde garagetaket men dom fick jag skicka hem för att sen försöka hitta takläggare och snickare så att det åtminstone blir tätt inför hösten. Om det är svårt att hitta kompetenta snickare över huvudtaget så är det ännu svårare att hitta någon på kort varsel mitt under högsäsong. Men jag tänkte ändå att det här jobbet borde faktiskt vem som helst kunna klara av, och blir det skit så är det inte så dyrt att göra om.

• Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Snälla säg att dem inte fått betalt.

Åh herregud! Det är ju riktigt svårt att misslyckas så katastrofalt!

Helt otroligt! En blind hade t.o.m. gjort ett bättre jobb!

Jag skulle gjort det bättre fast jag är väldigt dålig på att snickra.
Var har du hittar stjärnan?

C
Nästan så det skulle vara straffbart att inte hänga ut en sån här klåpare.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag fattar inte var ni hittar de här klåparna. Jag som själv är hantverkare har aldrig träffat någon som skulle göra ett så katastrofalt jobb. Det går ju inte ens snabbare att fuska så där.

S
Latexfog... och spikade han upp panelen med en gruvhacka? Sågade han på måfå?

• Gilla
Ulric och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.