6 237 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Änligen gårdsägare! 1500-tal...Jippie!!
woho, gud va vackert... det gamla huset ska jag använda som insperation om jag ska bygga nytt helt klart. Så vackert och så "lungt".. det är en ära att få förvalta gammalt ibland..
Kanske jag någon gång stöter på en så vacker gård också
Ser fram emot bilder innefrån också...
Lycka till!
MVH Sandra
Kanske jag någon gång stöter på en så vacker gård också
Ser fram emot bilder innefrån också...
Lycka till!
MVH Sandra
Nu börjar nedräkningen, åker om en timme ut för att gemensamt med gamle ägaren gå igenom alla teknikaliteter med vatten, avlopp el osv...
FÖR PÅ LÖRDAG GÅR FLYTTLASSET!!!
Hugade byggahusare som vill se gården får gärna komma och kånka möbler...
Själv ska jag med nytaget körkort för tung lastbil bara köra flyttlasset/en och sen titta på när andra svettas. Ett av de få privilegier man får utav att ha drabbats av diskbråck!!
Förresten undrar jag var sjutton alla grejer kommer ifrån? Är det ondskefulla grannar som fyller på garaget med allsköns verktyg o maskiner? Var kommer alla skidor, pjäxor, pulkor, snowracers o studsmattor ifrån...för att inte tala om alla leksaker???
Det känns skönt att numera ha närmare 1000 kvm under någon form av tak...
Men nu börjar det roliga! Bloggandet ska även det komma igång.
FÖR PÅ LÖRDAG GÅR FLYTTLASSET!!!
Hugade byggahusare som vill se gården får gärna komma och kånka möbler...
Förresten undrar jag var sjutton alla grejer kommer ifrån? Är det ondskefulla grannar som fyller på garaget med allsköns verktyg o maskiner? Var kommer alla skidor, pjäxor, pulkor, snowracers o studsmattor ifrån...för att inte tala om alla leksaker???
Det känns skönt att numera ha närmare 1000 kvm under någon form av tak...
Men nu börjar det roliga! Bloggandet ska även det komma igång.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ser helt fantastiskt ut!
Härligt mycket utrymme! Och! Ett evighetsprojekt. Så mycket bättre. Otroligt bra med en maskinhall!
Härligt mycket utrymme! Och! Ett evighetsprojekt. Så mycket bättre. Otroligt bra med en maskinhall!
oj vad tiden går och ännu mer tid tog det för Bredbandsbolaget att fixa en flytt av bredbandet...
Telefonen kan man flytta med minutprecision på när man vill att det nya numret ska börja gälla men bredband verkar ta lika lång tid att fixa som att bygga Rom. Men precis i detta nu så har vi fått fart på grejerna.
Men å andra sidan har man haft fullt upp med att flytta och försöka komma i ordning. Det tar tid att lära känna en ny bostad och än värre med en gård! Var sitter säkringarna, hur funkar brunnen, hur funkar avloppet osv i en oändlighet.
Första ombyggnationerna har satt igång och vad börjar man med då om inte gödselplattan på baksidan av ladugården? Det känns väl välprioriterat? Dessutom ombyggnad av höskullen. Allt för att få plats med en hel drös husvagnar, bilar och husbilar för vinterförvaring. Synd att missa vinterns inkomster på det tänkte jag....
Gissa hur mycket skit som samlas på väggar och golv i en ladugård och på en gödselplatta under 20 år? Igår stod jag 8 timmar nonstop och spolade med en 140 bars högtrycksspruta för att få rent. Fint blir det!
Är det någon som har behov av kobås och kalvkättar så har jag en del sånt. Har även en tiometers skruv över efter rivning av en Silo.
Gubben som haft stället innan köpte nog sjutumsspik väldigt billigt för det är använt till ALLT!!
Telefonen kan man flytta med minutprecision på när man vill att det nya numret ska börja gälla men bredband verkar ta lika lång tid att fixa som att bygga Rom. Men precis i detta nu så har vi fått fart på grejerna.
Men å andra sidan har man haft fullt upp med att flytta och försöka komma i ordning. Det tar tid att lära känna en ny bostad och än värre med en gård! Var sitter säkringarna, hur funkar brunnen, hur funkar avloppet osv i en oändlighet.
Första ombyggnationerna har satt igång och vad börjar man med då om inte gödselplattan på baksidan av ladugården? Det känns väl välprioriterat? Dessutom ombyggnad av höskullen. Allt för att få plats med en hel drös husvagnar, bilar och husbilar för vinterförvaring. Synd att missa vinterns inkomster på det tänkte jag....
Gissa hur mycket skit som samlas på väggar och golv i en ladugård och på en gödselplatta under 20 år? Igår stod jag 8 timmar nonstop och spolade med en 140 bars högtrycksspruta för att få rent. Fint blir det!
Är det någon som har behov av kobås och kalvkättar så har jag en del sånt. Har även en tiometers skruv över efter rivning av en Silo.
Gubben som haft stället innan köpte nog sjutumsspik väldigt billigt för det är använt till ALLT!!
Nu så när bredbandet kommit så är första blogginlägget klart!
www.viksbergsgard.se
Tack för att ni tittar in!
www.viksbergsgard.se
Tack för att ni tittar in!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nybliven trädgårdsägare - vad odla?
Trädgård allmänt -
Badkarspropp sitter fast, öppnas vanligen med vred
Badrum -
Vänligen hjälp mig med mitt vinkällarprojekt i bostadsrätten...
Grund & Markarbeten -
kan jag använda boracol 20? eller hur användera ja det. vänligen svara snabbt
Grund & Markarbeten -
Råd om fuktproblem i krypgrund - Vänligen se bifogad pdf
Grund & Markarbeten