Hej!
Jag står i begrepp att bygga nytt garage och till detta skall vi anlägga en väg fram och en plan framför garaget. totalt 470 m2 grusad yta.
I dagsläget finns det bara åkermark, buskar och matjord.
Har fått ett pris på ca 190 000 kr, 404 kr/kvm, varav schaktmassor är ca 50% av kostnaden, resten arbete.
Anser ni att det är ett rimligt pris? Jag har ingen erfarenhet av att beställa en väg så har inte något att jämföra med, därför vänder jag mig till er.

D09
Om din matjord ska väck så se till att få betalt för den. :)

D09
Hur är det specat?

Ska massor bort eller till dig?

Matjorden skall användas till att anlägga gräsmatta där vi idag har en grusplan. Så det finns inget med i offerten att detta skall schaktas bort.

Claes Sörmland
Bara att få hem makadam för att skapa en 30 cm tjock hårdgjord yta skulle kosta strax över 100 kr kvm hos mig inklusive transport (lantligt läge). Till detta kommer kostnaden för schaktning och packning.

Jag kan säga att jag hade fått ge ca 41 tusen för så mycket bergkross inklusive frakt (i olika fraktioner) som du behöver. Då har jag räknat med 254 ton kross, vilket borde ge ca 30cm tjockt över hela ytan.

Priset för detta avgörs väldigt mycket av hur långt det är till grustaget.

I offerten står det "Grävare, 50 cm djup", så priset är väl då räknat på 50 cm hårdgjord yta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.