833 läst ·
2 svar
833 läst
2 svar
Anläggning av gräsmattan
Hej, tänkte jag skulle göra iordning gräsmattan fram mot sen sommaren.
Marken består av mestadels sand och sten/kross idag, delvis jord på vissa ställen, vad skulle vara bästa lösningen?
Sprida ut ett lager med jord och typ fräsa så det blandas med sanden? Isåfall vad för typ av jord/hur tjockt lager? Eller blir det dumt med all sand och sten? Bör jag bara lägga ett lager med jord typ 15cm?
Marken består av mestadels sand och sten/kross idag, delvis jord på vissa ställen, vad skulle vara bästa lösningen?
Sprida ut ett lager med jord och typ fräsa så det blandas med sanden? Isåfall vad för typ av jord/hur tjockt lager? Eller blir det dumt med all sand och sten? Bör jag bara lägga ett lager med jord typ 15cm?
Jag skulle beställt ett lass med jord och skottat ut uppepå de som redan ligger.E.br skrev:
Hej, tänkte jag skulle göra iordning gräsmattan fram mot sen sommaren.
Marken består av mestadels sand och sten/kross idag, delvis jord på vissa ställen, vad skulle vara bästa lösningen?
Sprida ut ett lager med jord och typ fräsa så det blandas med sanden? Isåfall vad för typ av jord/hur tjockt lager? Eller blir det dumt med all sand och sten? Bör jag bara lägga ett lager med jord typ 15cm?
Klicka här för att svara