704 läst ·
2 svar
704 läst
2 svar
Ankarskruv: C4 eller A2 för galvaniserade beslag nära pool?
Ska bygga trall runt en pool och sätter fast flertalet reglar med beslag och ankarskruv. Närmast poolen tänkte jag ha A2-skruv (inte hittat A4-ankarskruv på någon närliggande bygghandel). Men så började jag läsa att det är dumt att blanda rostfritt och galvaniserat/varmförzinkat.
Är det bättre att jag använder C4-klassad ankarskruv till beslagen närmast poolen? Den tål inte fukt lika bra som A2, men då blandar jag inte rostfritt och zinkat. Eller borde jag köra på A2-skruven?
Är det bättre att jag använder C4-klassad ankarskruv till beslagen närmast poolen? Den tål inte fukt lika bra som A2, men då blandar jag inte rostfritt och zinkat. Eller borde jag köra på A2-skruven?
Produkter som diskuteras: "Ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Jag hade kört på C4. De bör klara sig länge och väl, sannolikt tills det är dags att byta trallen i alla fall, och du slipper ev problem av att blanda i en blöt miljö.
Dessutom är min erfarenhet att rostfri skruv är värre att jobba med. De verkar ofta ha sämre stansning/rundare kanter i själva infattningen så at bitsen slinter och drar sönder kanterna.
Dessutom är min erfarenhet att rostfri skruv är värre att jobba med. De verkar ofta ha sämre stansning/rundare kanter i själva infattningen så at bitsen slinter och drar sönder kanterna.
Klicka här för att svara