Har ett garage som skall isoleras 95mm väggar 200 i tak,
nu är frågan skall man ha ångspärr eller inte.
Kommer inte att vara varmgarage, men kommer att ha element så att det inte går under 0 gradigt
Plattan är oisolerad
En del verkar förespråka ångspärr en del inte.
Hur beräknar man ventilations öppningar
Garage 18 kvm förråd 10kvm ej öppning imellan dom
 
Hej

Är ingen expert men såvitt jag förstått så skall man inte ha ångspärr om temperaturen och fukthalten kan vara högre utanför än innanför (vilket kan hända om utrymmet är ouppvärmt) eftersom fukt då kan tryckas in i isoleringen utifrån. Fuktbelastningen innifrån ett garage lär väl inte heller vara så högt.

MVH/Martar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.