Jag bor i ett 80kvm hus från -66 och renoverar bitvis. Huset har 100mm isolering i väggarna. Taket hade också 100mm isolering mot kallvind, men har nu 300mm och det märks stor skillnad på innerklimatet denna vinter, L/L pump och Keddy kasett.
Jag ska sätta upp ny takgips i hallen och vardagsrummet.

FRÅGA: Ska jag sätta upp ångspärr i dessa rum, det finns inte i resten av huset, varken i tak eller väggar, endast tjärpapp?.
Är det vettigt att ha det endast i dessa rum eller blir ångtrycket bara förskjutet till de platser som inte har någon spärr?
 
Dina funderingar är precis som mina... kan tyvärr inte hjälpa dig men följer gärna tråden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.