Jag bor i ett 80kvm hus från -66 och renoverar bitvis. Huset har 100mm isolering i väggarna. Taket hade också 100mm isolering mot kallvind, men har nu 300mm och det märks stor skillnad på innerklimatet denna vinter, L/L pump och Keddy kasett.
Jag ska sätta upp ny takgips i hallen och vardagsrummet.
FRÅGA: Ska jag sätta upp ångspärr i dessa rum, det finns inte i resten av huset, varken i tak eller väggar, endast tjärpapp?.
Är det vettigt att ha det endast i dessa rum eller blir ångtrycket bara förskjutet till de platser som inte har någon spärr?