Håller på att isolera övervåningen i vårt 1,5-planshus. Kom dock att tänka på att i mellanbjälklaget sitter en ångtät, genomtrampningssäker folie. När vi bygger badrummet på övervåningen blir det ju två ångtäta skikt med isolering emellan. Plastfolien och badrummets tätskikt. Jag har hört att man inte får ha två täta skikt med isolering emellan. Ska jag låta det vara eller behöver jag göra hål i folien i mellanbjälklaget? Hur brukar man göra?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.