Hej.

Jeg er dansk, men bor i Skåne, så hoppas at ni forstär hvad jeg skriver.

Jeg er ved at isolera min hemmabyggade verksted. Men jeg kom pludselig i tvilv om hur man avslutter ångspärren mot gulvet?

Golvet er betong, och skal icke have nogen form for belägning, men blot males med 2-komponent epoxy. Hur afslutter man mot gulvet?

Maler man golvet, och siden fuge ångspåarren fast på epoxyoverfladen? Eller kanske ångspärr tape?

Jeg er lidt pedantisk med ångspärren, da resten af verkstedet er 100% tät, och jeg vil nödigt have en "fukt-bro" langs kanten af golvet.

Tack for hjälpen.
 
Det finns ett dubbelhäftande tätningsband som heter terrostatband som man kan använda till detta.
 
Ok - jeg går ud fra at det er det samme som dubbelhäftande butyl band? Jeg har inte kunnet hitta det nogen steder i Hässleholms området. Har du en idé om hvor man kan köpe det?
 
Terostat 80, Isover, finns bla. på Beijer...
(dubbelhäftande butylband)

Eller kläm plasten mellan liggande träregel och sylltätning under denna
 
Kanon - tack så mycket.
 
Du kan också använda Sikas tätningsmassa Igas Pistolet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.