4 738 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Ångspärr mot betonggolv?
Hej.
Jeg er dansk, men bor i Skåne, så hoppas at ni forstär hvad jeg skriver.
Jeg er ved at isolera min hemmabyggade verksted. Men jeg kom pludselig i tvilv om hur man avslutter ångspärren mot gulvet?
Golvet er betong, och skal icke have nogen form for belägning, men blot males med 2-komponent epoxy. Hur afslutter man mot gulvet?
Maler man golvet, och siden fuge ångspåarren fast på epoxyoverfladen? Eller kanske ångspärr tape?
Jeg er lidt pedantisk med ångspärren, da resten af verkstedet er 100% tät, och jeg vil nödigt have en "fukt-bro" langs kanten af golvet.
Tack for hjälpen.
Jeg er dansk, men bor i Skåne, så hoppas at ni forstär hvad jeg skriver.
Jeg er ved at isolera min hemmabyggade verksted. Men jeg kom pludselig i tvilv om hur man avslutter ångspärren mot gulvet?
Golvet er betong, och skal icke have nogen form for belägning, men blot males med 2-komponent epoxy. Hur afslutter man mot gulvet?
Maler man golvet, och siden fuge ångspåarren fast på epoxyoverfladen? Eller kanske ångspärr tape?
Jeg er lidt pedantisk med ångspärren, da resten af verkstedet er 100% tät, och jeg vil nödigt have en "fukt-bro" langs kanten af golvet.
Tack for hjälpen.
Ok - jeg går ud fra at det er det samme som dubbelhäftande butyl band? Jeg har inte kunnet hitta det nogen steder i Hässleholms området. Har du en idé om hvor man kan köpe det?
Kanon - tack så mycket.
Klicka här för att svara